Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Česká Telefónica má 148.000 televizních zákazníků, kupuje ji PPF

Budoucí podoba O2 TV: hlavní menu

Nová podoba O2 TV uvedená 15. července 2013: hlavní menu

Počet zákazníků placené televize přes internet O2 TV operátora Telefónica Czech Republic stoupl je konci září na 148.000, což představuje meziroční růst 5,6 %. Firma v září a v říjnu v médiích spustila kampaň na novou verzi služby uvedenou 15. července, která umožňuje přehrávat pořady až 30 hodin zpětně.

„Jen ve třetím čtvrtletí si novou službu zřídilo na 5 tisíc zákazníků,“ přiblížila výsledek. Čísla udávaná firmou jsou mírně nepřesná, na konci pololetí totiž oznamovala 142.000 zákazníků (meziroční nárůst o 2 %).

Kromě výsledků třetího kvartálu dnes Telefónica oznámila, že většinu ve společnosti Telefónica Czech Republic prodává finanční skupině PPF Petra Kellnera.

Ta za podíl 65,9 %, který zahrnuje i společnost Telefónica Slovakia, zaplatí 2,467 miliardy eur (63,6 miliardy Kč). Konkrétně 2,063 miliardy euro (53,2 miliardy Kč) v okamžiku dokončení transakce a 404 milionů eur (10,4 miliardy Kč) v průběhu následujících 4 let. Před samotným převodem akcií získá Telefónica v průběhu listopadu dalších 260 milionů euro (6,7 miliardy Kč) na dividendách.

Španělská Telefónica si ponechá podíl 4,9 % v nové společnosti a bude odvětvovým a obchodním partnerem po dobu následujících až čtyř let. Telefónica Czech Republic i Telefónica Slovakia změní své názvy, nicméně i nadále budou podnikat pod značkou O2, a to maximálně po dobu čtyř let.