Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

České časopisy nově v tabletech Wooky a čtečkách eReading.cz

Vedle populárního tabletu iPad zkoušejí tuzemští vydavatelé tisku další zařízení - před Vánocemi by se jejich časopisy mohly objevit jak v nově uvedené čtečce elektronických knih portálu eReading.cz, tak ve slibovaném tabletu společnosti Wooky.

eReading.cz

Čtečka eReading.cz

Čtečka eReading.cz

Portál eReading.cz společně s internetovým obchodem Kasa.cz v pondělí uvedl čtečku elektronických knih, jejímž prostřednictvím lze nakoupit české tituly z online obchodu na www.ereading.cz, díky bezdrátovému připojení přes wi-fi.

„Do budoucna eReading.cz plánuje také zajištění přísunu periodických informací,“ uvedl přitom - bez dalších podrobností - Martin Lipert, jehož tým na softwaru pracoval, „nyní je v sekci ‚Periodika‘ dočasně uvedena předpověď počasí pro Českou republiku.“

Doporučená koncová cena čtečky eReading.cz činí 3499 Kč (v ceně je pevné pouzdro za 499 Kč, tři knihy od nakladatelství Torst v hodnotě 395 Kč a počáteční kredit 200 Kč na nákup e-knih).

Wooky

Tablet Wooky

Tablet Wooky

Na přístrojích, které v Česku slibuje nabídnout společnost Wooky, půjde zřejmě ještě letos číst časopisy Moderní byt, Můj dům, Automobil revue, Watch magazine, Look, tituly Business Media a Motor Presse Bohemia.

Wooky - spolupracující s největším tuzemským knižním distributorem Euromedia group a největší sítí knihkupectví Neoluxor, podporovaná Vodafonem - chystá na vánoční trh dva druhy tabletů s operačním systémem Android, lokalizované do češtiny - ten se sedmiplacovým displejem za 2490 Kč, se osmipalcovým za 3499 Kč.

Elektronické verze časopisů do nich bude možné stáhnout prostřednictvím aplikace Wooky. V rámci uvedení přístrojů na trh umožní společnost magazíny odebírat 2 nebo 3 měsíce zdarma.

Z částky, kterou pak budou čtenáři za časopisy platit, si bude zřejmě brát víc neř americký Apple, který za obsah prodávaný přes iPad inkasuje 30 % ceny. „Pokud jde o dělení výnosů, někteří vydavatelé dostanou i více než 40 %,“ sdělila Médiáři Lucie Šimíková ze společnosti Wooky.