Největší komunikační skupina světa WPP se do konce letoška zbaví jednorázových plastů - brček, kelímků, příborů, lahví. Po celém světě se to dotkne víc než 3.000 kanceláří agentur WPP. V nich navíc ulehčí recyklaci. Se začátkem letošního festivalu v Cannes to oznámil šéf skupiny Mark Read.

Českého výrobce poutačů Jansen Display koupil americký Sign-Zone

Centrální sklad firmy Jansen Display sídlí v severočeském Přestanově

Centrální sklad firmy Jansen Display sídlí v severočeském Přestanově

Český výrobce reklamních poutačů pro místo prodeje Jansen Display přešla od 1. října kompletně pod americkou společnost Sign-Zone. Cena transakce nebyla zveřejněna. Nový vlastník by měl do firmy přinést další investice, rozšířit produktové portfolio firmy, a především zajistit značce Jansen Display výraznější podíl na zaoceánském trhu. V souvislosti s rozvojem nových služeb by ve firmě měla vzniknout nová pracovní místa. Vedení firmy si od rozšíření služeb slibuje také nárůst obratu. Skupina Jansen Display za loňský rok vykázala obrat kolem 470 milionů Kč a zisk přes 27 milionů. Ke konci roku 2017 v Česku evidovala 139 zaměstnanců.

Předchozími majiteli, kteří Jansen Display před 23 lety založili, byli Petr Rokůsek a Sebastian Jansen. Od roku 2015 vlastnili firmu prostřednictvím německé společnosti Momentum. „Po jednáních s jinými potenciálními investory jsme právě u této společnosti našli synergii jak ve strategické, tak i osobní rovině,“ shodli se Rokůsem s Jansenem. Jejich firmu v minulosti proslavily hlavně hliníkové zaklapávací rámy na plakáty. V posledních několika letech se firma zaměřila také na rozvoj digitálního segmentu, nicméně největší část produkce stále představují různé formy hliníkových poutačů. Právě je by společnost v brzké době měla doplnit navazujícími službami velkoformátového tisku. Ten je specializací nového majitele.

„Nově tak zákazníkům budeme moci nabídnout komplexní balíček. V rámci objednávky nám rovnou zašlou i tisková data, takže ve výsledku dostanou poutač i vytištěné plakáty v jenom balíku. Celý proces tak pro ně bude jednodušší, odpadne jim jednání s dalším dodavatelem,“ přibližuje dlouholetý generální ředitel Jansen Display Vít Zajíček.

Dalším důsledkem uzavřené akvizice by mělo být výraznější pronikání obou firem na regionální trhy. Sign-Zone, která má výrazné postavení na americkém trhu, do svého portfolia nově zařadí produkty Jansen Display. Jansen Display na oplátku prostřednictvím svých sedmi poboček pomůže Sign-Zone prosadit se v Evropě. Jansen sídlí v severočeském Přestanově, kde má od roku 2011 centrální sklad o výměře 4.000 metrů čtverečních, z něhož obsluhuje sedm evropských zemí (Česko, Slovensko, Německo, Polsko, Maďarsko, Velkou Británii a Španělsko). Firma vznikla v Česku v roce 1995, v roce 2003 otevřela první zahraniční pobočku, a to v německém Kolíně.

Sign-Zone spolu s Jansen Display jsou nyní členy mezinárodní finanční skupiny Pfingsten.