Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Českej soušl připomene, co jsme nejvíc lajkovali

Agentura Peppermint chystá na přelom května a června výstavu příspěvků z Facebooku.

Českej soušl

Výstava Českej soušl proběhne 31. května a 1. června

Digitální agentura Peppermint společně se Socialbakers připravila v rámci letošního ročníku festivalu United Islands výstavu Českej soušl. Ta představí ty příspěvky z historie českého Facebooku, které vyvolaly nejvyšší zapojení uživatelů. K vidění bude v pátek 31. května a v sobotu 1. června na adrese Thámova 8, Praha 8. „Facebook letos oslavil 15. narozeniny. Za tu dobu změnil vše - od toho, jak si plánujeme pivo s přáteli, až po komunikaci značek. Naše výstava se snaží zaznamenat, co na Facebooku během této doby skutečně rezonovalo,“ říká Honza Kotek, managing director Peppermintu.

Výběr příspěvků vychází z dat společnosti Socialbakers a jejich ukázky budou rozděleny do několika kategorií. „Návštěvníci se mohou těšit na připomínku velkých zpravodajských událostí, hřejivé lidské příběhy, virální senzace a samozřejmě i reklamní příspěvky značek,“ přibližuje Matouš Hutník, strategic planner Peppermintu, který měl výběr příspěvků na starost. „Je evidentní, že i když se Facebook a obsah na něm proměnil, některé věci, motivy a mechaniky jsou věčné,“ dodává.

Ke komunikaci výstavy připravila agentura Peppermint kampaň, která pracuje s historickými uživatelskými příspěvky osobností českého marketingu na sociálních sítích. Ty využívá na sociálních sítích i jako personalizovanou pozvánku pro profesionály z reklamních agentur. Zároveň na sociálních sítích probíhá výzva pod hashtagem #ČeskejSoušl. “K tomu, aby si člověk uvědomil, jak moc se Facebook proměnil, stačí, aby se podíval na to, co sdílel počátkem této dekády. Věříme, že tyto vzpomínky budou pro kolegy z jiných agentur zábavné i zajímavé,“ doplnil Hutník.