Digitální agentura Peppermint společně se Socialbakers připravila v rámci letošního ročníku festivalu United Islands výstavu Českej soušl. Ta představí ty příspěvky z historie českého Facebooku, které vyvolaly nejvyšší zapojení uživatelů. K vidění bude v pátek 31. května a v sobotu 1. června na adrese Thámova 8, Praha 8. „Facebook letos oslavil 15. narozeniny. Za tu dobu změnil vše - od toho, jak si plánujeme pivo s přáteli, až po komunikaci značek. Naše výstava se snaží zaznamenat, co na Facebooku během této doby skutečně rezonovalo,“ říká Honza Kotek, managing director Peppermintu.
Výběr příspěvků vychází z dat společnosti Socialbakers a jejich ukázky budou rozděleny do několika kategorií. „Návštěvníci se mohou těšit na připomínku velkých zpravodajských událostí, hřejivé lidské příběhy, virální senzace a samozřejmě i reklamní příspěvky značek,“ přibližuje Matouš Hutník, strategic planner Peppermintu, který měl výběr příspěvků na starost. „Je evidentní, že i když se Facebook a obsah na něm proměnil, některé věci, motivy a mechaniky jsou věčné,“ dodává.
Ke komunikaci výstavy připravila agentura Peppermint kampaň, která pracuje s historickými uživatelskými příspěvky osobností českého marketingu na sociálních sítích. Ty využívá na sociálních sítích i jako personalizovanou pozvánku pro profesionály z reklamních agentur. Zároveň na sociálních sítích probíhá výzva pod hashtagem #ČeskejSoušl. “K tomu, aby si člověk uvědomil, jak moc se Facebook proměnil, stačí, aby se podíval na to, co sdílel počátkem této dekády. Věříme, že tyto vzpomínky budou pro kolegy z jiných agentur zábavné i zajímavé,“ doplnil Hutník.