Absolutním vítězem 13. ročníku České ceny za public relations se stal projekt Touching Masterpieces (český Dotýkání se mistrovských děl) vytvořený agenturou Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontinka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Jeho cílem bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, která by jim jinak zůstala skryta. Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl produkt, který nemá ve světě obdoby.
Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech. Projekt bodoval v konkurenci dalších 133 soutěžících, kteří podali celkem 290 přihlášek do 22 kategorií. Výsledky vyhlásila pořádající Asociace public relations agentur (APRA) během slavnostního večera ve čtvrtek v pražském prostoru Aureole. Galavečer, který přivítal na 300 lidí z oboru, tradičně moderoval Ondřej Hejma.
Z PR agentur bodovala nejvíc AMI Communications s devíti trofejemi, těsně následovaná Ogilvy PR s osmi (s devíti, pokud připočítáme i trofej pro Social Ogilvy) a Bison & Rose s šesti. Pět ocenění si odnesla AC&C, čtyři PR.Konektor.
K nejvíc obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27 projektů) a Akce a události (25 projektů).
Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na PR a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech. Porota udělila kromě hlavních cen i tři Zvláštní ocenění. Získal je v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie projekt Embéčko paní velvyslankyně (Velvyslanectví Velké Británie a Severního Irska) za taktický přístup a kreativitu, v kategorii Státní správa, veřejný a neziskový sektor projekt Poznej Příbram (město Příbram) za příkladný přístup k propagaci města a v kategorii Zábava a sport bylo uděleno projektu 10 let českého rugby za dlouhodobý přístup ke komunikaci, který zpracovala agentura PR.Konektor pro Českou ragbyovou unii.
„Letošní ročník České ceny za PR byl v mnohém přelomový. Zjednodušili jsme způsob přihlašování projektů a snížili jsme cenu za jednu přihlášku. Největší novinkou však je reinkarnace soutěže Mluvčí roku a její zařazení na program slavnostního večera České ceny za public relations,“ komentuje letošní ročník soutěže Patrik Schober, člen Výkonné rady APRA. Mluvčí roku se stala Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje.

Zleva Petr Langer za PR Klub, Jitka Němečková, Lucie Dosedělová, Jiří Fröhlich. Foto: APRA
Ocenění za přínos oboru PR udělila APRA Michalu Donathovi z agentury Donath Business Media. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvedl k ocenění Radek Vítek, další člen Výkonné rady APRA.
Kompletní výsledky České ceny za PR 2018
KOMUNIKAČNÍ DISCIPLÍNY
Firemní komunikace
- CTP Art Wall, Bison & Rose a CTP pro CTP
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
Společenská odpovědnost a filantropie
- Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Vermikompostéry do škol,Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia
Zvláštní ocenění: Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, za taktický přístup a kreativitu
Business to Business
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
- Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+
- Jedlá stravenka, ADison a Demopictures pro Up Česká republika
Business to Consumer
- Ikea po setmění, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
- Když lidé více věří bookmakerovi než výzkumné agentuře, Right Communications pro Fortuna Entertainment Group
- Ruku na srdce, Havas PR pro Novartis
Interní komunikace
- mApollo 2: raketový nárůst úvěrů, mBank ve spolupráci Ewing Public Relations pro mBank
- Amazon vyslyšel neslyšící, FleishmanHillard pro Amazon
- ČSOB průvodce divočinou života, ČSOB, Bison & Rose a studio Motor pro ČSOB
Krizová komunikace
- Fakty proti manipulacím, Česká televize pro Česká televize
- Regulace vyhánějí lidi z hospod, Native PR pro Český svaz pivovarů a sladoven
- Moderna v ruském lese, McCann pro Nokian Tyres Europe
Digital & social media
- #ChristmasActually, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
- Prezident 21, Institute for Democracy 21 a Social Ogilvy pro Institute for Democracy 21
- Jedeme v tom spolu, Cesta za snem pro Lenovo ČR
Politická komunikace, politické PR, public affairs
- Prezident 21, Institute for Democracy 21, Lesensky.cz a 2Fresh pro Institute for Democracy 21
- Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie
- Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky
OBOROVÉ KATEGORIE
Finanční trh a finanční služby
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- Představy Čechů o stáří, MY.cz pro NN Penzijní společnost
- S chytrými řešeními bezpečně a snadno, Bison&Rose pro Mastercard
Spotřební zboží
- Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications pro Continental Barum
- Vanish Sto zážitků, ADison pro Reckitt Benckiser
- Irský svátek svatého Patrika = Jameson, ASPEN.PR a EverWhere pro Jameson
Farmacie, zdravotnický sektor
- #Dobroodkosti, Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool pro ČNRDD
- S kůží na trh, Ogilvy Public Relations pro AbbVie Česká republika a Slovensko
- Chyť se za koule, Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala
Technologie, IT
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Dívky, věda a technologie: Jak Česko přichází o talenty, Bison & Rose a Microsoft ČR pro Microsoft ČR
- Nic není v bezpečí aneb Když novináři hackují, AMI Communications pro HP Inc.
Státní správa, veřejný a neziskový sektor
- Oldtubeři, PR Konektor pro Právě Teď ! o.p.s
- Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
- Chyť se za koule Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala
Zvláštní ocenění: Poznej Příbram, město Příbram a Václav Bešťák pro město Příbram, za příkladný přístup k propagaci města
Průmysl
- Letní novinářská seznamka, zn. trvalý vztah, Ogilvy Public Relations pro P3
- CTP Art Wall, Bison&Rose a CTP pro CTP
- Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie
Služby
- I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service
- Pojďte řídit s námi, Ewing PR a Arriva Transport Česká republika pro Arriva Transport Česká republika
- Grand Opening Centra Chodov, AMI Communications pro Unibail-Rodamco
Zábava a sport
- Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance a.s.
- neuděleno
- Soulodit bez alkoholu?, Ogilvy Public Relations pro Unie výrobců a dovozců lihovin
Zvláštní ocenění: 10 let renesance českého rugby, PR. Konektor pro Česká rugbyová unie, za dlouhodobý přístup ke komunikaci
Přeshraniční projekty
- České video ve španělském TOP Gearu, Porsche Česká republika, divize SEAT, AC&C PR a ritual communicaion pro Porsche Česká republika, divize SEAT
a Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+ - neuděleno
- Touching Marsterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
Klasická firemní média
- Nemusíš být pořád online, Ogilvy Public Relations a Studio Grafite pro LEGO Trading
- Hvězdou titulky katalogu Ikea, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
- Na společné cestě!, Bison & Rose pro EUROVIA CS
Online média
- Ukaž se, Action Please a Idea Please pro Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
- Transborder Video Selfie Show, Donath Business & Media a Simona Kopová pro Home Credit
- Sazka svět, Sazka a.s. a PR.Konektor pro Sazka a.s.
Akce a události
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Ikea po setmění, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
- Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance
Tiskové konference
- Odborníci z VFN doporučují: Masturbace pro zdraví i pohodu, AMI Communications pro VFN Praha
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
- Milionové titulky, na které se vyplatilo počkat, Ogilvy Public Relations pro Varroc Lighting Systém
Sólokapr
- Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC
ABSOLUTNÍ VÍTĚZ
Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Zdroj: Asociace public relations agentur