Českou cenu za PR získala kampaň projektu Martina Romana Čtení pomáhá

Absolutním vítězem letošního ročníku oborové soutěže Česká cena za public relations se stala kampaň projektu Čtení pomáhá, který zapojil dětské čtenáře do charitativní činnosti. Vítěznou PR kampaň připravila společnost AMI Communications. Výsledky sedmého ročníku soutěže ve čtvrtek v Praze vyhlásila Asociace public relations agentur.

Vítězové České ceny PR 2012

Vítězové České ceny PR 2012

Letos byla poprvé udělena Cena za celoživotní přínos oboru public relations. Ocenění získal Jindřich Lacko z agentury GCI Hill & Knowlton.

Odborníci letos vybírali z rekordního počtu 142 přihlášených PR projektů. O vítězích rozhodlo pět nezávislých komisí složených z více než 50 odborníků a osobností působících v PR a příbuzných oborech.

ocenění název projektu klient agentura
absolutní vítěz Komunikace projektu Čtení pomáhá Charitativní projekt Čtení pomáhá AMI Communications
KOMUNIKAČNÍ DISCIPLÍNY
Firemní (korporátní) komunikace
1. místo Elektrika je cool ČEZ MARK BBDO a AMI Communications
2. místo Sčítání lidu, domů a bytů 2011 (SLDB 2011) Český statistický úřad Ewing Public Relations
3. místo Nebezpečí za dveřmi ČEZ Prodej AMI Communications
Společenská odpovědnost a filantropie
1. místo Komunikace projektu Čtení pomáhá Charitativní projekt Čtení pomáhá AMI Communications
2. místo ODSOUZENI.CZ Kampaň na podporu dětí odsouzených k životu za zdmi českých ústavů Nadačni fond J&T Fleishman-Hillard
3. místo Rozjezdy 2011 – od dvojkol až po včelí farmu T-Mobile Czech Republic AC&C Public Relations
Business-to-Business (B2B)
1. místo LMC: Diskriminace v inzerátech, aneb jak změnit komunikační hrozbu v pozitivní příležitost LMC LMC společně s AC&C PR
2. místo Art of Selling without Selling DC VISION DC VISION
3. místo MasterCard – sociální karty se vyplatí i v ČR MasterCard Europe Ogilvy Public Relations
Business-to-Customers (B2C)
1. místo Uvedení videohry Mass Effect 3 – vyslání amatérské sondy do vesmíru Electronic Arts Czech Kii
2. místo I pojištění vkladů muže být sexy téma Fond pojištění vkladů AC&C Public Relations
3. místo Zahoď mobil ASEKOL AMI Communications společně s SUNDISK
Interní komunikace/Internal Communications
1. místo nebylo uděleno
2. místo nebylo uděleno
3. místo nebylo uděleno
Zvláštní ocenění za kreativitu Interní komunikace – Makro rok MAKRO Cash & Carry ČR IMPACT PR & Consultancy
Krizová komunikace/Issues management
1. místo LMC: Diskriminace v inzerátech, aneb jak změnit komunikační hrozbu v pozitivní příležitost LMC LMC společně s AC&C PR
2. místo Hvězdy nepadají z nebe Iniciativa sportovních svazů Český sport 2011 Bison & Rose
3. místo nebylo uděleno
Digital a social media
1. místo Facebook jako doplňkový distribuční kanál Generali Pojištovna Generali Pojišťovna, H1.cz, Zdeněk Krejčí
2. místo MUNIQUEST – geolokační a online soutěž Masarykovy univerzity pro uchazeče o studium Masarykova univerzita X Production
3. místo Vincentka a její brand ambasadoři Vincentka PR.Kontektor
OBOROVÉ KATEGORIE
Finanční trh a finanční služby
1. místo Zodpovědné chování jako komunikační koncept DIRECT Pojišťovny DIRECT Pojištovna Ogilvy Public Relations
2. místo Finanční test národa Československá obchodní banka Bison & Rose
3. místo Nejdražší povinné ručení je to, které nemáte! Česká kancelář pojistitelů Native PR
Spotřební zboží/Consumer Goods
1. místo Příběh požehnaného piva pro Vatikán Plzeňský Prazdroj AMI Communications
2. místo PR kampaň pro značku Vincentka Vincentka PR.Konektor
3. místo Skittling Wrigley AMI Communications společně s DDB společně s Digital Communications
Farmacie, zdravotnický sektor
1. místo nebylo uděleno
2. místo nebylo uděleno
3. místo nebylo uděleno
Technologie, IT
1. místo Nokia Lumia – poprask v sociálních sítích Nokia ČR AC&C Public Relations
2. místo PressOffice365 Microsoft Microsoft společně s NEOPUBLIC
3. místo Po cem ženy touží Lenovo Fleishman-Hillard
Zvláštní ocenění za dlouhodobý přínos Rozjezdy 2011 – jak naučit chytat ryby T-Mobile Czech Republic AC&C Public Relations
Nekomerční sféra a veřejný sektor
1. místo Místo piva do mě, dám to Domovu pro mne Domov pro mne Bílý Medvěd Public Relations
2. místo Komunikace projektu Čtení pomáhá Charitativní projekt Čtení pomáhá AMI Communications
3. místo ODSOUZENI.CZ Kampaň na podporu dětí odsouzených k životu za zdmi českých ústavů Nadační fond J&T Fleishman-Hillard
3. místo MUNIQUEST – geolokační a online soutěž Masarykovy univerzity pro uchazeče o studium Masarykova univerzita X Production
Průmysl
1. místo Ukradená lokomotiva ŠKODA TRANSPORTATION AMI Communications
2. místo Dálnice D47 EUROVIA CS Bison & Rose
3. místo Nebezpečí za dveřmi ČEZ Prodej AMI Communications
Služby
1. místo Získání nových českých zákazníku pro restaurace Zátiší Group Zátiší Group Euro RSCG PR
2. místo Maloobchod jako perspektivní zaměstnavatel Tesco Stores Native PR
2. místo Stávkující piloti Českých aerolinií České aerolinie Bison & Rose
3. místo nebylo uděleno
KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
1. místo Magazín Vlastní cestou Rodinný pivovar BERNARD Rodinný pivovar BERNARD
2. místo Kompas Československá obchodní banka Boomerang Publishing a ČSOB
3. místo Skylink TV magazín TradeTec PRAM Consulting
Nová média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
1. místo Vyšmoulené internetové stránky: základ úspěchu největší kampaně prodejen Albert AHOLD Czech Republic AHOLD Czech Republic
2. místo jednoduchoLet – aneb easyJet s klienty mluví česky easyJet Airline Company Limited Ogilvy Public Relations
3. místo Ekolampov.cz – virtuální ekologické město a informační portál EKOLAMP Simopt
Akce a události/Events
1. místo Aktivace značky Jameson na 46. MFF KV Jan Becher – Karlovarská Becherovka IMPACT PR & Consultancy ve spolupráci s M-Ocean a Phomedia
2. místo TK v nádrži na pohonné hmoty v Loukově CEPRO Bison & Rose
3. místo Tisíce výrobků IKEA na známých místech České republiky, Slovenska a Maďarska IKEA Česká republika Bílý Medvěd Public Relations
Sólo kapr/ Media placement
1. místo nebylo uděleno
2. místo nebylo uděleno
3. místo nebylo uděleno
Zvláštní ocenění Znovuotevření IKEA Praha Černý Most IKEA Česká republika Bílý Medvěd Public Relations