Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Český direkt & promo opanovala Ogilvy, klientem roku je Obra

Nejúspěšnější nekomerční kampaní 13. ročníku soutěže direct marketingu se stala komunikace pro zrakově postižené, z komerčních pak kampaň na vlasovou kosmetiku.

Naďa Šolcová

Osobností direct marketingu byla letos vybrána Naďa Šolcová

Pět zlatých, osm stříbrných a 17 bronzových ocenění vynesl agenturám letošní 13. ročník soutěže Český direkt & promo, který vyhlašuje Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu. Osobností českého direct marketingu se stala Naďa Šolcová, někdejší šéfka OgilvyOne, dnes koučka a výkonná ředitelka Win-win Network.

Kdo je Naďa Šolcová

V marketingu a reklamě působí od roku 1992. Na direct marketing se více zaměřila od roku 2000, kdy začala vést Ogilvy One, českou pobočku celosvětové sítě. Pod jejím vedením se Ogilvy One stala mezi téměř 170 pobočkami celosvětové sítě nejlépe hodnocenou pobočkou podle hodnotícího programu Five Star Agency (v hodnotících kategoriích efektivita, spokojení klienti, loajální zaměstnanci, know-how, konkurenceschopnost). V roce 2007 založila vlastní firmu Win-win Institute která se v začátku zabývala především vzděláváním v oblasti marketingu. Vytvořila ucelený vzdělávací program OgilvyInstitute.com, který učil jak vytvářet efektivní komunikační strategie. Sama zde přednášela na seminářích specializovaných na direct marketing a věrnostní programy, programem prošlo přes 300 posluchačů. V posledních pěti letech si Naďa rozšířila své znalosti o koučování. Své znalosti kouče, lektora a marketéra spojuje od roku 2014 v projektu Win-win network. Sdružuje marketingové týmy agentur po celém Česku. Ty pak mohou svým klientům nabízet poradenské marketingové služby, realizaci za regionální ceny a zázemí téměř dvousetčlenného týmu.

Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu uvádí osobnosti do pomyslné directmarketingové síně slávy od roku 2009. Ocenění zatím získali Luboš Beniak (Reader’s Digest), Jan Dvořák (IMP, Kosmetika Fleur de Santé), Evžen Drtina (Wunderman), Aleš Hýbner (Teleperformance) a Jiří Schneller (Aegon Pojišťovna).

Titul Agentury ročníku získala Ogilvy & Mather, coby Klienta roku vybrala odborná porota vedená Graemem Murrayem společnost Obra. 

Graeme Murray

Graeme Murray

Ogilvy & Mather získala titul Agentury ročníku zejména díky své kampani Mymaocima pro Nadaci Leontinka, která si vydobila dvě zlata (v kategoriích sociálních médií a nízkorozpočtových kampaní) a nakonec i nejvyšší cenu Grand Prix. Kromě toho se agentura podílela na několika oceněných kampaních s mediální agenturou Geometry Global. Společnost Obra byla oceněna za způsob, jakým propagovala svou značku vlasové kosmetiky Lybar Promiss. 

Podívejte se na svět našima očima

Do kampaně Mymaocima se zapojil také Leoš Mareš

Do kampaně Mymaocima se zapojil také Leoš Mareš

Nadace Leontinka, kterou založil majitel společnosti Exx Jindřich Lukavský, pomáhá dětem a studentům se zrakovým postižením. Vítězný projekt Mymaocima pak představoval rozsáhlou internetovou i mediální kampaň, která lidem zprostředkovávala vjem, jaké to je, žít s poruchou zraku. Známé osobnosti, například Leoš Mareš či Simona Krainová, „ztrácely“ v rámci kampaně zdravý zrak. Naštěstí jen jako v prostředí svých instagramových profilů, respektive na stránce Mýma Očima. Jejich fotografie sdílela Nadace Leontinka a upravila je do takové podoby, jak by je viděli lidé s postižením zraku. Akce připomínala Světový den zraku, který připadá na 9. října.

„Nadace Leontinka si jako charita nemůže dovolit neadresnou reklamu náročnou na mediální prostor. Naše řešení bylo nenákladné a hlavně názorně zprostředkovalo cílové skupině svět tak, jak ho vnímají zrakově postižení, a to pomocí obsahu vytvořeného samotnou cílovou skupinou. Kampaň tak vytvořila stovky přímých spojení ‚jeden na jednoho‘, kdy zrakově postižený doslova ‚půjčil‘ své oči někomu jinému,“ uvedla agentura Ogilvy & Mather ve své přihlášce.

Projekt Mýma očima využil Instagram

Projekt Mýma očima využil Instagram

Účet Nadace Leontinka na Instagramu podle ní nabral během týdne přes tisíc followerů a stal se nejpopulárnějším pro bono účtem na této sociální síti. Především ale vzrostly finanční příspěvky od dárců, a to o osm procent proti roku 2013. „Celkově se vybralo o 15.000 eur více, za což mohla nadace pořídit celoroční péči pro dvanáct zrakově postižených lidí a vycvičit čtyři nové vodicí psy,“ uvádí agentura.

Byli jsme u něj od začátku

Také na kampani pro Klienta roku pracovala agentura z uskupení Ogilvy Group, a sice konkrétně OgilvyOne. Projekt, který představoval české veřejnosti nový produkt vlasové kosmetiky Lybar Promiss, pomáhala vyvíjet a navrhla také jeho design. Úkolem kampaně bylo představit tradiční českou značku vlasové kosmetiky Lybar nové generaci, protože její původní zákaznice stárly. Agentura nakonec ve spolupráci s klientem uvedla namísto rebrandingu stávajících produktů novou značku, určenou mladým uživatelkám.

OgilvyOne navrhla design produktu Lybar Promiss a stála za distribucí vzorku novinářkám

OgilvyOne navrhla design produktu Lybar Promiss a stála za distribucí vzorku vybraným novinářkám

Po dvou měsících v obchodech dosáhl Lybar Promiss podle agentury 50.000 prodaných kusů, zvýšil prodeje celého portfolia značky a zvýšil i celkovou ziskovou marži (o víc než 10 %), to vše bez reklamy v televizi, rádu, in-store, online nebo outdooru.

Oba projekty, Mymaocima i Lybar Promiss, už byly oceněny bronzem na mezinárodním festivalu reklamy PIAF 2015. Lybar jej tam získal za design, Mymaocima za zapojení veřejnosti.

Další zlata Wundermanu, Geometry Global a Havasu

Zbývající tři zlatá ocenění si rozebraly agentury Wunderman za kampaň Kaštany na produkt Ticket Junior, usnadňující umístění dětí ve školkách, Geometry Global (ta ve spolupráci s Ogilvy & Mather) za podporu pochodu Prague Pride pomocí tzv. LGBT Avatarů a Havas Worldwide Prague za propagaci třídění odpadu formou „Cyklus TV“. 

Výsledky Českého Direktu & Promo 2015

agentura druhá agentura práce klient kategorie pořadí
Geometry Global Ogilvy & Mather Fanstars Český rozhlas Digitální inovace stříbro
Wunderman RWEPrepis.cz RWE Digitální inovace shortlist
Geometry Global Ogilvy & Mather LGBT Avatars Prague Pride Digitální komunikace stříbro
Geometry Global Ogilvy & Mather Fanstars Český rozhlas Digitální komunikace bronz
Momentum Czech Republic Pomozte ježkovi ING Bank Digitální komunikace bronz
Havas Worldwide Prague Cyklus TV EKO-KOM Digitální komunikace zlato
Geometry Global Ogilvy & Mather LGBT Avatars Prague Pride Event a field marketing zlato
Geometry Global Pestaurace Dibaq a.s. Event a field marketing bronz
Momentum Czech Republic Pomozte ježkovi ING Bank Event a field marketing bronz
Konektor Telefonní budky pro přímý poslech Linka bezpečí Event a field marketing stříbro
Wunderman PlayStation v kině Sony Computer Entertainment Europe Event a field marketing bronz
Havas Worldwide Prague Céčkomat EKO-KOM Event a field marketing bronz
Momentum Czech Republic Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice ING Bank Integrovaná komunikace stříbro
Garp Integrated Vezměte úroveň školních toalet do svých rukou Unilever Integrovaná komunikace bronz
Comtech Group, spol. s r.o. Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou Women for women, o.p.s. Integrovaná komunikace bronz
Geometry Global Olympijský víceboj Český olympijský výbor/Sazka Loajalitní a dlouhodobý marketing bronz
Wunderman Loyalitní program Globus Bonus Globus Loajalitní a dlouhodobý marketing bronz
Ogilvy & Mather #Mymaocima Nadace Leontinka Nízkorozpočtové kampaně zlato
Konektor Telefonní budky pro přímý poslech Linka bezpečí Nízkorozpočtové kampaně stříbro
Wunderman Tankování hendikepovaných Ford Motor Company Nízkorozpočtové kampaně bronz
Havas Worldwide Prague Céčkomat EKO-KOM Nízkorozpočtové kampaně stříbro
Dark Side a. s. Lentilky jsou krásné! Nestlé Česko s.r.o. Nízkorozpočtové kampaně stříbro
OgilvyOne IBM IBM: Sněhová nadílka a vlastní e-shop IBM Přímá B2B komunikace bronz
Wunderman Kaštany Edenred CZ s.r.o. Přímá B2B komunikace zlato
Wellen a.s. McCann Prague Vodafone Karta pro školáka Vodafone Czech Republic a.s. Přímá B2C komunikace bronz
Wunderman Příběh psaný dobrodružstvím Jaguar Land Rover Přímá B2C komunikace bronz
Momentum Czech Republic Staň se tváří Kinder Čokolády! Ferrero Česká s.r.o. Retail/merchandising/in-store marketing shortlist
OgilvyOne Czech Aerosol a.s. Lybar Promiss Obra Retail/merchandising/in-store marketing stříbro
Wellen a.s. Interaktivní vyšívané výlohy Pražská informační služba Retail/merchandising/in-store marketing shortlist
Ogilvy & Mather #Mymaocima Nadace Leontinka Sociální média zlato
Wunderman Tankování hendikepovaných Ford Motor Company Sociální média bronz
Wunderman Last of Us Sony Computer Entertainment Europe Sociální média bronz
Wunderman Hrdinové Microsoft Sociální média shortlist
DARK SIDE a. s. Lentilky jsou krásné! Nestlé Česko s.r.o. Sociální média bronz
Ogilvy & Mather #Mymaocima Nadace Leontinka Grand Prix
Lybar Promiss OBRA Klient roku
Ogilvy & Mather Agentura ročníku