Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Český florbal má nové logo i celý vizuální styl

Nová identita se odpoutává od děrovaného míčku a opírá se o národní symboly a prvky jako čepel hokejky či brankářská maska. Změnu provedli Dynamo Design a Alan Záruba.

Český florbal provedl nejkomplexnější rebranding ve své historii a podle svých zástupců také v historii českého sportu – změnil nejen svůj název i kompletní vizuální identitu, včetně loga. „Jako první sport v Česku ustupujeme od užívání názvu svazu ve své komunikaci,“ prohlásil Filip Šuman, prezident České florbalové unie, nyní nazývané Český florbal. Vizuální styl se mění na centrální úrovni i na úrovní nejvyšších soutěží, extralig. Na projektu pracovalo studio Dynamo Design a designér Alan Záruba, toho času též kreativní ředitel televize Nova.

Nové logo florbalu v Česku

Nové logo florbalu v Česku

 

Nové logo florbalu v Česku, v angličtině

Nové logo florbalu v Česku, v angličtině

 

Logotyp soutěže

Logotyp soutěže

 

Logotyp soutěže

Logotyp soutěže

„Florbal je dnes v Česku úplně jiným sportem než v roce 1997, kdy vznikly některé prvky dosavadní vizuální identity. Od té doby se změnil nejen florbal, ale i prostředí, ve kterém se pohybuje. Rozvoj internetu a digitálních médií přináší úplně jiné nároky na vzhled a parametry logotypů,“ objasňují důvody rebrandingu jeho tvůrci.

Evoluce loga českého florbalu

Evoluce loga českého florbalu

„Florbal dosud neměl jasnou grafickou tvář, existovalo vlastně jen logo České florbalové unie, loga různých soutěží byla potom zcela rozdílná. Cílem bylo vytvořit florbalovou grafickou identitu tak, aby byla jasně rozpoznatelná, viditelná a sjednocená, a to bez ohledu na prostředí, ve kterém se vyskytuje.“

Postupná změna začala v online prostředí před několika lety, kdy byla pod hlavičkou Český florbal spuštěna nová oficiální stránka na Facebooku a Twitteru. Dalším krokem bylo spuštění nového florbalového webu. Změna vizuální identity je další z kroků, jejichž cílem je sjednotit tvář českého florbalu. Proto by nyní značka Český florbal měla být používána všude. „Ve smlouvách a na některých úředních dokumentech budeme dále uvádět název spolku, který je nadále ve stanovách, tedy Česká florbalová unie, ale komunikovat navenek budeme jako Český florbal,“ uvádějí zástupci unie na webu, kde prezentují celou změnu.

Při tvorbě nové identity se tvůrci chtěli odpoutat od symbolu děrovaného míčku a vytvořili design opírající se o národní symboly a další klasické florbalové prvky, jako je čepel florbalové hokejky či brankářská maska. „Víme, že někteří možná neuvidí v identitě florbal okamžitě na první pohled. Vzhledem k tomu, jak často by se měli fanoušci s identitou setkávat, se však velice rychle vžije,“ tvrdí tvůrci. S novým logem jsou provázána také loga extraligových soutěží, které zároveň zdůrazňují kategorie mužů a žen. „Toho jsme docílili použitím motivů lva a lvice,“ uvádějí autoři rebrandingu.

Nové logo florbalu v Česku: inspirace

Nové logo florbalu v Česku: inspirace

 

Nové logo florbalu v Česku: merkantily

Nové logo florbalu v Česku: merkantily

 

Nové logo florbalu v Česku: pravidla a karty

Nové logo florbalu v Česku: pravidla a karty

 

Nové logo florbalu v Česku: lahve

Nové logo florbalu v Česku: lahve

 

Nové logo florbalu v Česku: tričko

Nové logo florbalu v Česku: tričko

 

Nové logo florbalu v Česku: podlahovka

Nové logo florbalu v Česku: podlahovka

 

Nové logo florbalu v Česku: kostka nad plochou

Nové logo florbalu v Česku: kostka nad plochou

 

Nové logo florbalu v Česku: dres

Nové logo florbalu v Česku: dres

 

Nové logo florbalu v Česku: billboard

Nové logo florbalu v Česku: billboard

 

Nové logo florbalu v Česku: fanynka

Nové logo florbalu v Česku: fanynka