Český florbal provedl nejkomplexnější rebranding ve své historii a podle svých zástupců také v historii českého sportu – změnil nejen svůj název i kompletní vizuální identitu, včetně loga. „Jako první sport v Česku ustupujeme od užívání názvu svazu ve své komunikaci,“ prohlásil Filip Šuman, prezident České florbalové unie, nyní nazývané Český florbal. Vizuální styl se mění na centrální úrovni i na úrovní nejvyšších soutěží, extralig. Na projektu pracovalo studio Dynamo Design a designér Alan Záruba, toho času též kreativní ředitel televize Nova.
„Florbal je dnes v Česku úplně jiným sportem než v roce 1997, kdy vznikly některé prvky dosavadní vizuální identity. Od té doby se změnil nejen florbal, ale i prostředí, ve kterém se pohybuje. Rozvoj internetu a digitálních médií přináší úplně jiné nároky na vzhled a parametry logotypů,“ objasňují důvody rebrandingu jeho tvůrci.
„Florbal dosud neměl jasnou grafickou tvář, existovalo vlastně jen logo České florbalové unie, loga různých soutěží byla potom zcela rozdílná. Cílem bylo vytvořit florbalovou grafickou identitu tak, aby byla jasně rozpoznatelná, viditelná a sjednocená, a to bez ohledu na prostředí, ve kterém se vyskytuje.“
Postupná změna začala v online prostředí před několika lety, kdy byla pod hlavičkou Český florbal spuštěna nová oficiální stránka na Facebooku a Twitteru. Dalším krokem bylo spuštění nového florbalového webu. Změna vizuální identity je další z kroků, jejichž cílem je sjednotit tvář českého florbalu. Proto by nyní značka Český florbal měla být používána všude. „Ve smlouvách a na některých úředních dokumentech budeme dále uvádět název spolku, který je nadále ve stanovách, tedy Česká florbalová unie, ale komunikovat navenek budeme jako Český florbal,“ uvádějí zástupci unie na webu, kde prezentují celou změnu.
Při tvorbě nové identity se tvůrci chtěli odpoutat od symbolu děrovaného míčku a vytvořili design opírající se o národní symboly a další klasické florbalové prvky, jako je čepel florbalové hokejky či brankářská maska. „Víme, že někteří možná neuvidí v identitě florbal okamžitě na první pohled. Vzhledem k tomu, jak často by se měli fanoušci s identitou setkávat, se však velice rychle vžije,“ tvrdí tvůrci. S novým logem jsou provázána také loga extraligových soutěží, které zároveň zdůrazňují kategorie mužů a žen. „Toho jsme docílili použitím motivů lva a lvice,“ uvádějí autoři rebrandingu.