Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Forbes opouští šéfka webu i vedoucí BrandVoice

Internetová redakce české mutace amerického magazínu projde „rozsáhlou rekonstrukcí“.

Česká edice magazínu Forbes personálně redukuje internetovou sekci. Odejít má několik lidí, včetně šéfredaktorky Forbes.cz Hany Němečkové a Aleše Miklíka, který od podzimu 2017 řídil inzertní produkt BrandVoice. Médiáři to potvrdil Erik Conrad, jenž je s Petrem Bareczem hlavním akcionářem vydavatelství MediaRey, firmy, která český Forbes produkuje. „Kolega Aleš Miklík je mezi těmi, se kterými se loučíme. Hanka Němečková se rozhodla odejít na vlastní žádost,“ sdělil Conrad. Miklík doplnil uvedl, že i on odchází z vlastní vůle, a to už ke konci června.

„Podařilo se nám vybudovat v českých médiích ne úplně obvyklý model, kdy nativní reklamu tvoří od redakce oddělené, samostatné studio, které klientům poskytovalo kompletní produkční i propagační servis a které zejména v printové části nosilo rostoucí příjmy. Bohužel jsme se s panem Conradem neshodli na tom, zda je tento výsledek dostatečný,“ uvedl k tomu, proč odchází, Aleš Miklík. Spolu s ním odchází z BrandVoice redaktorka Jana Krivenkaja, v sekci tak zůstává jen Veronika Němcová.

Podle informací Médiáře už dřív odešel redaktor Jan Strouhal a nyní končí rovněž šéfka sekce Life webu Forbesu Adéla Pěničková, online editor Robert Candra či redaktorka Michaela Černá. Ta uvedla: „Přicházela jsem do našlápnutého týmu, který skvěle spolupracoval a měl výborné výsledky. Jsem přesvědčena, že současná reorganizace se musí nutně projevit na kvalitě obsahu. Proto jsem se rozhodla z Forbesu odejít.“

Online redakce Forbesu loni výrazně posílila a letos uvedla redesignovaný web. Teď tým bude podle Conrada „procházet rozsáhlou rekonstrukcí, aby se naplnila očekávání vydavatelství“, o kterých loni na jaře mluvil šéfredaktor Forbesu a menšinový akcionář MediaRey Petr Šimůnek. Ten v březnu 2018 v rozhovoru pro Mediaguru řekl, že magazín nabral pro tisk i pro web řadu lidí do redakční i obchodní části, to vše s cílem „být byznysovou jedničkou i v digitálu“. Přímo Conrad už loni v lednu na Mediaguru předesílal: „Chceme až zdvojnásobit redakční týmy na online, rok 2018 je pro nás rokem onlinu.“

„Dojde k navýšení počtu lidí“

„Momentálně probíhá hloubkový audit celé online redakce, a to po personální i technologické stránce. Po skončení auditu se rozhodneme, jak online redakci reorganizujeme,“ přiblížil teď na dotaz Médiáře vydavatel Conrad. „V každém případě dojde k navýšení počtu lidí v online redakci,“ prohlásil. Konkrétnější opatření podle něj „podléhají obchodnímu tajemství“.

„Nedávné kroky v našem vydavatelství souvisejí s optimalizací procesů a zvyšováním efektivity práce. Při těchto krocích se opíráme i o zkušenosti v našich pobočkách v Maďarsku a na Slovensku,“ doplnil Erik Conrad.