Dvě zlata, stříbro a dva bronzy posbíral ve světové soutěži kreativity Cannes Lions projekt antikorupčního hackathonu Znám kamaráda od agentury WMC Grey. Ta tak v prestižním výročním klání získala celkem pět trofejí. Zlato má z kategorií Brand Experience & Activation (podkategorie Social Engagement & Integration for Live Experience) a Direct (podkategorie Social Behaviour), stříbro z kategorie Direct (podkategorii Cultural Insight) a bronz z kategorií Media a PR (u obou v podkategorii Use of Events).
Hackathon byl reakcí na předraženou zakázku ministerstva dopravy na e-shop s dálničními známkami. Právě tuto akci, během níž dobrovolníci přes víkend naprogramovali vlastní řešení, podpořila kampaň od WMC Grey. Ta se soutěže účastnila celkem v 16 kategoriích, proměnila pět nominací.
„Vítězství znamená obrovský úspěch nejen pro mezinárodní síť Grey, působící na pěti kontinentech, ale zejména pro českou kreativní scénu, jejíž práce se prosadila mezi stovkami soutěžících z celého světa. V barvách ocenění si tak agentura WMC Grey odváží z Cannes nový český rekord,“ konstatuje agentura. Zlato naposledy v Cannes získala Young & Rubicam v roce 2017, rok předtím ho dostala McCann Prague. V roce 2016 získala Young & Rubicam (dnes VMLY&R) celkem sedm lvů, dva stříbrné a pět bronzových.
Česká účast v soutěži Cannes Lions v posledních letech
rok | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020/21 |
trofejí | 1 | 3 | 5 | 9 | 3 | 8 | 0 | 5 |
přihlášek | 129 | 126 | 248 | 162 | 166 | 115 | 53 |
V roce 2020 se festival v Cannes ani soutěž nekonaly. Letos se udělovaly ceny za oba roky dohromady. Zdroj: Cannes Lions
Kampaň k hackathonu Znám kamaráda má za sebou úspěšné tažení všemi kreativními soutěžemi, do nichž byla přihlášena. Získala celkem 13 cen. Kromě pětice lvů z Cannes to byly Grand Prix a zlato v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing loňské Effie, zlato v kategorii Campaign for Good a Digital v ADC Awards, stříbro v kategorii Brand Experience na ADC Europe, stříbro v kategorii Topical and Real-time Campaign na Epica Award, bronz v kategorii Digital Design na Cresta Awards a dva bronzy v The One Show, v kategoriích Creative Effectiveness a Cultural Driver.
Kreativní ředitel WMC Grey David Suda o velkém úspěchu v Cannes. Přečtěte si rozhovor Honzy Marcinka
Triad se vůbec poprvé dostal v Cannes na shortlist
Do letošních Cannes Lions, jejichž výsledky byly kvůli covidu vyhlašovány přes internet, se z Česka hlásilo celkem sedm agentur - kromě WMC Grey (pod hlavičkou Znám kamaráda) ještě pražské DDB, McCann, Triad Advertising, OAK Prague, VMLY&R a opavská Action Please. Úspěch v podobě shortlistu kromě WMC zaznamenal také Triad.
Letošní české přihlášky do soutěže Cannes Lions
agentura | město | přihlášek | shortlistů | zlato | stříbro | bronz |
DDB | Praha | 20 | - | - | - | - |
Znám kamaráda | Praha | 16 | 7 | 2 | 1 | 2 |
McCann | Praha | 7 | - | - | - | - |
Triad Advertising | Praha | 4 | 1 | - | - | - |
OAK Prague | Praha | 4 | - | - | - | - |
Action Please | Opava | 1 | - | - | - | - |
VMLY&R | Praha | 1 | - | - | - | - |
Zdroj: Lionhearted, Cannes Lions
Triad se se svou kampaní s tématem domácího násilí pro klienta Ikea probojoval do finále kategorie Sustainable Development Goals. Nominaci nakonec neproměnila, nicméně i tak jde o historický úspěch - je to vůbec první shortlist v Cannes pro českou pobočku slovenského Triadu.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
