Český rekord: WMC Grey získala v soutěži Cannes Lions pět lvů, dva zlaté

Česká agentura WMC Grey v prestižní soutěži triumfovala s hackathonem Znám kamaráda.

Hackathon Znám kamaráda byl nápadem šéfa WMC Grey a Actum Tomáše Vondráčka

Hackathon Znám kamaráda byl nápadem šéfa agentur WMC Grey a Actum Tomáše Vondráčka (na stole)

Dvě zlata, stříbro a dva bronzy posbíral ve světové soutěži kreativity Cannes Lions projekt antikorupčního hackathonu Znám kamaráda od agentury WMC Grey. Ta tak v prestižním výročním klání získala celkem pět trofejí. Zlato má z kategorií Brand Experience & Activation (podkategorie Social Engagement & Integration for Live Experience) a Direct (podkategorie Social Behaviour), stříbro z kategorie Direct (podkategorii Cultural Insight) a bronz z kategorií Media a PR (u obou v podkategorii Use of Events).

Hackathon byl reakcí na předraženou zakázku ministerstva dopravy na e-shop s dálničními známkami. Právě tuto akci, během níž dobrovolníci přes víkend naprogramovali vlastní řešení, podpořila kampaň od WMC Grey. Ta se soutěže účastnila celkem v 16 kategoriích, proměnila pět nominací.

„Vítězství znamená obrovský úspěch nejen pro mezinárodní síť Grey, působící na pěti kontinentech, ale zejména pro českou kreativní scénu, jejíž práce se prosadila mezi stovkami soutěžících z celého světa. V barvách ocenění si tak agentura WMC Grey odváží z Cannes nový český rekord,“ konstatuje agentura. Zlato naposledy v Cannes získala Young & Rubicam v roce 2017, rok předtím ho dostala McCann Prague. V roce 2016 získala Young & Rubicam (dnes VMLY&R) celkem sedm lvů, dva stříbrné a pět bronzových.

Česká účast v soutěži Cannes Lions v posledních letech

rok 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020/21
trofejí 1 3 5 9 3 8 0 5
přihlášek   129 126 248 162 166 115 53

V roce 2020 se festival v Cannes ani soutěž nekonaly. Letos se udělovaly ceny za oba roky dohromady. Zdroj: Cannes Lions

Kampaň k hackathonu Znám kamaráda má za sebou úspěšné tažení všemi kreativními soutěžemi, do nichž byla přihlášena. Získala celkem 13 cen. Kromě pětice lvů z Cannes to byly Grand Prix a zlato v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing loňské Effie, zlato v kategorii Campaign for Good a Digital v ADC Awards, stříbro v kategorii Brand Experience na ADC Europe, stříbro v kategorii Topical and Real-time Campaign na Epica Award, bronz v kategorii Digital Design na Cresta Awards a dva bronzy v The One Show, v kategoriích Creative Effectiveness a Cultural Driver.

Triad se vůbec poprvé dostal v Cannes na shortlist

Do letošních Cannes Lions, jejichž výsledky byly kvůli covidu vyhlašovány přes internet, se z Česka hlásilo celkem sedm agentur - kromě WMC Grey (pod hlavičkou Znám kamaráda) ještě pražské DDB, McCann, Triad Advertising, OAK Prague, VMLY&R a opavská Action Please. Úspěch v podobě shortlistu kromě WMC zaznamenal také Triad.

Letošní české přihlášky do soutěže Cannes Lions

agentura město přihlášek shortlistů zlato stříbro bronz
DDB Praha 20 - - - -
Znám kamaráda Praha 16 7 2 1 2
McCann Praha 7 - - - -
Triad Advertising Praha 4 1 - - -
OAK Prague Praha 4 - - - -
Action Please Opava 1 - - - -
VMLY&R Praha 1 - - - -

Zdroj: Lionhearted, Cannes Lions

Triad se se svou kampaní s tématem domácího násilí pro klienta Ikea probojoval do finále kategorie Sustainable Development Goals. Nominaci nakonec neproměnila, nicméně i tak jde o historický úspěch - je to vůbec první shortlist v Cannes pro českou pobočku slovenského Triadu.