Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Český rozhlas chce vyšší koncesionářský poplatek

Vedení Českého rozhlasu bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o 10 Kč ze stávajících 45 Kč měsíčně. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim 2005, kdy stoupl o osm korun. Podle mluvčího rozhlasu Jiřího Hošny se reálná hodnota poplatku od poslední úpravy snížila, a proto je potřeba ji dorovnat. Úvahy o zvýšení podnítila i novela zákona o DPH, která má pro rozhlas znamenat výpadek příjmů kolem 120 milionů korun ročně.

“Než bude chtít Český rozhlas zatížit českou veřejnost navýšením poplatku, chce jako řádný hospodář nejdříve hledat úspory uvnitř instituce v personálním a provozním rozpočtu. Debata o zvýšení poplatku však bude záležitostí minimálně měsíců a její výsledek je nejistý, což dokládá dlouhodobě chybějící politická vůle pro tento krok,” uvedlo vedení veřejnoprávního rádia ve čtvrtečním stanovisku, které je reakcí na otevřený dopis rozhlasových odborů k chystanému propouštění v rozhlasu.

Veřejnoprávní podnik má letos hospodařit s náklady a výnosy 2,253 miliardy Kč. Vyrovnaný rozpočet je o 17 milionů Kč vyšší než loni. Hlavním příjmem rozhlasu jsou právě koncesionářské poplatky. Výběr koncesionářských poplatků by měl letos vzrůst o 5 milionů Kč na 2,075 miliardy.