Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Český rozhlas, hudební TV Óčko a zábavní TV Pětka v partnerském programu YouTube

Snahou je získat širší publikum, dodatečné příjmy a přitom svůj obsah chránit z hlediska autorských práv.

Veřejnoprávní rádio a dvě soukromé televize se v Česku připojily k partnerskému programu celosvětově populárního videoserveru YouTube, vlastněného Googlem, a nahrávají na něj svá původní videa. Chtějí tím získat širší publikum, dodatečné příjmy a přitom svůj obsah chránit z hlediska autorských práv.

Televize Óčko, Pětka a Český rozhlas se nyní mezi prémiové partnery zařadily vedle TV Metropol, Regionálnítelevize.cz nebo Show Jana Krause. Kanál na YouTube využila při volbách 2009 Česká televize v pořadu Otázky Václava Moravce.

Partnerství zahrnuje nástroj ID Obsahu (Content ID), pomocí kterého mohou tvůrci a producenti chránit svá autorská práva. Technologie umí podle originálního obsahu identifikovat na YouTube jeho kopie i kopie částí a tvůrce se pak může rozhodnout, jak s kopírovaným obsahem naloží. Nejčastější variantou je jeho monetizace a získávání statistických údajů o daném videu.

„Právě díky službě ID Obsahu budeme moci na kanálu nabídnout videa, která bychom kvůli autorským dohodám jinak publikovat nemohli,” řekla Blanka Mikulášková z marketingu Českého rozhlasu. Rádio na YouTube slibuje dávat exkluzivní zprávy od svých zpravodajů, živé přenosy koncertů od Symfonického orchestru Českého rozhlasu, přes regionální folkové akce po koncerty pořádané „mladým“ rádiem Wave či webové stanice EuroJazz.

Provozovatel televizí Pětka a Metropol využívá YouTube i pro videa od svých diváků, v rámci projektu Vaše oči.