Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Český rozhlas plánuje centralizovat síť regionálních stanic a omladit její publikum

Páteří regionálního vysílání Českého rozhlasu mají být studia v Brně, Plzni a Českých Budějovicích.

Logo Českého rozhlasu Region

Nové logo Českého rozhlasu Region, které letos vzniklo v rámci obnovy celého vizuálního stylu rozhlasu

Veřejnoprávní Český rozhlas hodlá od příštího roku personálně zredukovat své týmy ve vybraných regionech, v nichž má slabší poslechovost, a zlevnit jejich provoz, přitom žádný nechce rušit, jen část programu vyrábět ústředně. Ve čtvrtečním Interview ČT24 to řekl generální ředitel rozhlasu Peter Duhan. „Jsme připraveni od 1. ledna příští roku spustit nový koncept regionů s větší mírou centralizace, s větší mírou kooperace, a ten budeme v roce 2014 rozvíjet dál,“ předeslal.

„Smyslem je [odstranit] rozptýlenost a roztříštěnost, která má pochopitelně své ekonomické důsledky, regiony něco stojí, vytvořit regionální síť a pracovat s třemi segmenty programu: centrálním programem (už dnes existuje společná regionální noc - pozn. red.), formou sdílených pořadů (aby každé studio nedělalo svůj lifestylový magazín, ale byl jeden společný pro všechny - pozn. red.) a vlastní regionalitou,“ uvedl dál Duhan.

„Ani jedno studio neskončí,“ prohlásil přitom šéf rozhlasu, z jeho slov ale vyplynulo, že v některých částech republiky se budou týmy redukovat. Rozhlas má nyní 14 regionálních stanic, s 11 ředitelstvími.

„Páteřní studia budou Brno, České Budějovice, Plzeň, to jsou tři studia, která dělají 60 procent poslechovosti všech regionálních stanic (Brno poslouchá 162 tisíc lidí denně, Plzeň 77 tisíc, Budějovice 73 tisíc - pozn. red.). Pak samozřejmě můžeme uvažovat o Ostravě, částečně o Olomouci, o Hradci Králové,“ uvedl Peter Duhan.

Připomněl přitom, že méně poslouchané regiony trpí nejen tím, že „neumějí dělat program“, ale také faktem, že mají silnou konkurenci v počtu komerčních regionálních stanic. „Cílem regionální sítě a našeho konceptu je především pomoci slabším regionům,“ shrnul Duhan.

Rozhlas si přitom přeje mladší publikum než dosavadní, v němž převažují sedmdesátníci: „Musíme přitom počítat s jedním důležtým fenoménem, že regionální stanice poslouchá to nejstarší publikum v Českém rozhlasu, to není 60+, ale řekl bych 70+. Nemůžeme je opustit, ale pokud chceme rozvíjet tuto síť a chtít, aby byla konkurenceschopná, budeme muset omlazovat.“