Český rozhlas péčí svého nově založeného oddělení obchodu začíná nabízet inzerentům reklamní čas napřímo sám, smlouva s dlouholetým mediálním zastupitelstvím Media Master už není exkluzivní.
Na dnešní schůzi kontrolní Rady Českého rozhlasu to oznámil Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele pro správu a provoz. „Dodatek smlouvy s Media Master jsme podepsali v květnu. Od té doby nemá Media Master exkluzivitu na prodej reklamy ani v celoplošných stanicích,“ upřesnil na dotaz Médiáře mluvčí rozhlasu Jakub Čížek s tím, že exkluzivita už předtím neplatila pro regionální stanice.
Důvodem je podle Musila to, že Media Master neplní nasmlouvané objemy inzertních peněz, které má do rozpočtu Českého rozhlasu dodávat. Není to přitom poprvé, dělo se to - i z důvodu propadu reklamního trhu - i v minulých letech. „Propad se urychluje,“ podotkl dnes náměstek Musil.
„Dodatkem je smlouvě tato přestala být exkluzivním,“ přiblížil změnu vztahu rozhlasu s Media Masterem.
Na pokles reklamních investic na rozhlasovém trhu reagují i komerční stanice. Konkrétně třeba skupina Lagardere začala směřovat investice hlavně do digitální oblasti.
Tlak na lepší výběr poplatků
Český rozhlas se zároveň snaží zefektivnit výběr koncesionářských poplatků, které jsou jeho hlavním zdrojem příjmu.
K červenci získal přes 40 tisíc nových poplatníků z řad domácností, dál se chce zaměřit na podniky s vozy osazenými autorádii. „Na září a říjen máme naplánovou velkou oslovovací akci zaměřenou na firmy s velkými vozovými parky,“ přiblížil náměstek Musil.
Výběru poplatků rozhlas, jak řekl Musil, „dává prioritu jedna jedna“. Oddělení výběru poplatku personálně posílí o právníka a specializovaného referenta-obchodníka, druhého pro jednání s významnými potenciálními zákazníky z řad firem.
Veřejnoprávní rádio též vypíše výběrová řízení na firmy, které by mu pomáhaly se soudními a mimosoudními vyrovnáváními s neplatiči.