Třetí okruh veřejnoprávního rádia Český rozhlas Vltava finalizuje programové změny, které plánuje nasazovat od 1. dubna. „Novinky nezklamou tradiční posluchače a zároveň mají potenciál oslovit nové publikum,“ věří tým šéfredaktorky Jaroslavy Haladové, která se vedení stanice ujala loni v únoru. Navazuje na úsilí svého předchůdce Petra Fischera, který byl šéfredaktorem Vltavy od prosince 2016 do prosince 2018.
„Petr Fischer se hodně zaměřoval na kulturní publicistiku, zdůrazňoval kritický akcent. To není linie, na kterou bych chtěla navazovat. Vltava vysílá hudbu, kulturní publicistiku a slovesnou tvorbu, která je pro mě osobně na stanici skoro nejcennější. Všechny tři věci by ale měly být v rovnováze,“ vysvětlovala Haladová v nedávném rozhovoru s Médiářem, v čem tkví rozdíl její a Fischerovy koncepce.
„Stanice bude pružněji reagovat na aktuální kulturní dění, zároveň nabídne užší a sehranější moderátorský tým, výrazně posílí role editorů vysílání,“ slibuje Český rozhlas. V hudbě bude stále převažovat klasika, do odpoledne se ale mají vmísit i jiné, příbuzné žánry. Stabilní prostor má mít na Vltavě jazz.
Kulturní proud krátkých publicistických příspěvků a hudby Mozaika se na Vltavě od dubna rozšíří až do 10. hodiny dopolední. Odpoledne přinese dvě a půl hodiny živého kulturního mixu. Rozšíří se Sedmé nebe, každý den bude od 19. do 20. hodiny vybírat a komentovat hudbu osobnost ze světa hudební publicistiky nebo praxe. Denně od 23. hodiny půjde Četba s hvězdičkou, série „tematicky i jazykové odvážnějších titulů“.
Novinkou bude nedělní rozhlasová hra, s názvem Hra pro pamětníky. „Ten evokuje asi nejlépe profil nové řady – chceme se podívat i do pozapomenutých zákoutí rozhlasového archivu a nabídnout k poslechu s vysvětlujícím komentářem tituly, které léta nespatřily světlo světa,“ popisuje šéfredaktorka.
Z vysílání nevymizí ani náročnější publicistika. Denně se pod povrch kulturního dění podívá nový půlhodinový magazín, komplexní pohled na fenomény historie i současnosti nabídne obnovený premiérový cyklus Večer na téma.
Proměnou projde i zvuková grafika kulturní stanice, na nové verzi znělek pracuje hudebník Tomáš Dvořák známý jako Floex, novými staničními hlasy budou herci Jana Plodková a Václav Neužil. Plodková je přitom momentálně hlasem i marketingové kampaně České spořitelny na digitální bankovnictví George. Neužil byl v průběhu roku 2016 jednou z tváří reklamních spotů T-Mobilu, v sérii Klinika.