Byť zdroj příjmů zůstává totožný - reklama - a neroste, stanic na českém televizním trhu neustále přibývá. Momentálně jich je v pozemních digitálních, v kabelových, satelitních a IPTV sítích na osm desítek, zhruba desetina z toho dětských. „Během tří let bude v Česku kolem stovky televizí,“ předpověděl na nedávné konferenci Forum Media Petr Majerik, šéf tuzemského mediálního zastupitelství Atmedia, které prodává reklamu na víc než dvou desítkách malých tematických kanálů.
Zaměříme-li se na volně vysílající stanice umístěné v pozemních digitálních sítích, vidíme, že polovina sítí s celoplošným dosahem už je plná - multiplex 1 obsadila svými programy Česká televize (a Český rozhlas), multiplex 2 si rozdělily Nova, Prima a Barrandov. Do multiplexu 3 nyní nově vstoupila Šlágr TV, chystá se do něj zřejmě také dokumentární Prima Zoom. Multiplex 4 má příští rok pojmout ještě dětský kanál ČT3. A pražský multiplex už má vedle Metropol TV také křesťanskou TV Noe.
Vedle zaplněnosti multiplexů Majerik upozornil na trend tematické duplicity kanálů. Ty se tak perou o peníze inzerentů v jednom segmentu. Celkové reklamní investice do televize jako mediatypu přitom nerostou, podle monitoringu Admosphere stagnují na 20 miliardách Kč ročně.
Tematicky pestřejší nabídka by podle šéfa Atmedia mohla k obrazovkám přilákat lidi na delší dobu - momentálně průměrný český divák starší čtyř let sleduje televizi tři a čtvrt hodiny denně. „Pomůže to mediatypu, ale nepomůže to zdrojům,“ konstatoval nicméně Majerik.