Český úspěch v Cannes Lions: McCann a Hero & Outlaw mají stříbrného Lva za PR

Jde o jediný letošní úspěch českých barev v hlavní soutěži na festivalu kreativity v Cannes.

Vít Klusák přihlíží natáčení

Kampaň režíroval Vít Klusák

Jediný letošní úspěch v hlavní soutěži na mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions zaznamenaly z českých agentur jen McCann PragueHero & Outlaw. Společně se s kampaní 13 minut s podtitulem Zpomal, dokud není skutečně pozdě dostaly na shortlist kategorie PR, podkategorie Content Creation & Production, a nominaci následně proměnily ve stříbrného Lva. Oceněná kampaň loni vznikla pro Českou asociaci pojišťoven a šlo o preventivní komunikaci proti nepřiměřené rychlosti, s cílem změnit chování řidičů. Na kampani spolupracovaly ještě Renegadz, produkčně pak Hypermarket FilmCreative Embassy.

„Vznikl nápad udělat celovečerní film, který je v podstatě devadesátiminutovým reklamním spotem. Prvotní nápad vzešel z týmu Hero & Outlaw a je společným dílem našeho kreativního domu v Riegrových sadech, tedy McCannu, Hero & Outlaw a Renegadz,“ řekl Médiáři loni o kampani Aleš Brichta, kreativní ředitel McCannu a kreativní lídr celého tohoto komunikačního projektu.

 „Je pro nás velká pocta, že se projekt vytvořený pro Českou asociaci pojišťoven dostal mezi nejlepší kampaně světa, a to právě v kategorii PR. Zrovna PR přístup na celé kampani byl něco, na čem jsme stavěli od začátku, včetně zapojení veřejnosti i médií,“ uvedl jeden ze zakladatelů agentury Hero & Outlaw Marek Hanč. „Největším úspěchem pro nás je, že se podařilo zasáhnout širokou veřejnost a prostřednictvím silných emocí oslovit řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích a pokusili se jej změnit.“ 

„Klíčem pro úspěch byl silný příběh a výběr toho správného tvůrce, který dokázal emoce přenést přímo k divákům. Takže velké uznání Vítu Klusákovi a společnosti Hypermarket Film, kteří stojí za vznikem dokumentu o osudech viníků tragických dopravních nehod. Film dokázal skvěle představit silné příběhy, které donutily české řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích,“ doplnil další ze zakladatelů Hero & Outlaw Ivo Půr.

Připomeňte si kampaň