
Kampaň režíroval Vít Klusák
Jediný letošní úspěch v hlavní soutěži na mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions zaznamenaly z českých agentur jen McCann Prague a Hero & Outlaw. Společně se s kampaní 13 minut s podtitulem Zpomal, dokud není skutečně pozdě dostaly na shortlist kategorie PR, podkategorie Content Creation & Production, a nominaci následně proměnily ve stříbrného Lva. Oceněná kampaň loni vznikla pro Českou asociaci pojišťoven a šlo o preventivní komunikaci proti nepřiměřené rychlosti, s cílem změnit chování řidičů. Na kampani spolupracovaly ještě Renegadz, produkčně pak Hypermarket Film a Creative Embassy.
„Vznikl nápad udělat celovečerní film, který je v podstatě devadesátiminutovým reklamním spotem. Prvotní nápad vzešel z týmu Hero & Outlaw a je společným dílem našeho kreativního domu v Riegrových sadech, tedy McCannu, Hero & Outlaw a Renegadz,“ řekl Médiáři loni o kampani Aleš Brichta, kreativní ředitel McCannu a kreativní lídr celého tohoto komunikačního projektu.
„Je pro nás velká pocta, že se projekt vytvořený pro Českou asociaci pojišťoven dostal mezi nejlepší kampaně světa, a to právě v kategorii PR. Zrovna PR přístup na celé kampani byl něco, na čem jsme stavěli od začátku, včetně zapojení veřejnosti i médií,“ uvedl jeden ze zakladatelů agentury Hero & Outlaw Marek Hanč. „Největším úspěchem pro nás je, že se podařilo zasáhnout širokou veřejnost a prostřednictvím silných emocí oslovit řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích a pokusili se jej změnit.“
„Klíčem pro úspěch byl silný příběh a výběr toho správného tvůrce, který dokázal emoce přenést přímo k divákům. Takže velké uznání Vítu Klusákovi a společnosti Hypermarket Film, kteří stojí za vznikem dokumentu o osudech viníků tragických dopravních nehod. Film dokázal skvěle představit silné příběhy, které donutily české řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích,“ doplnil další ze zakladatelů Hero & Outlaw Ivo Půr.
Připomeňte si kampaň

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
