
Kampaň režíroval Vít Klusák
Jediný letošní úspěch v hlavní soutěži na mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions zaznamenaly z českých agentur jen McCann Prague a Hero & Outlaw. Společně se s kampaní 13 minut s podtitulem Zpomal, dokud není skutečně pozdě dostaly na shortlist kategorie PR, podkategorie Content Creation & Production, a nominaci následně proměnily ve stříbrného Lva. Oceněná kampaň loni vznikla pro Českou asociaci pojišťoven a šlo o preventivní komunikaci proti nepřiměřené rychlosti, s cílem změnit chování řidičů. Na kampani spolupracovaly ještě Renegadz, produkčně pak Hypermarket Film a Creative Embassy.
„Vznikl nápad udělat celovečerní film, který je v podstatě devadesátiminutovým reklamním spotem. Prvotní nápad vzešel z týmu Hero & Outlaw a je společným dílem našeho kreativního domu v Riegrových sadech, tedy McCannu, Hero & Outlaw a Renegadz,“ řekl Médiáři loni o kampani Aleš Brichta, kreativní ředitel McCannu a kreativní lídr celého tohoto komunikačního projektu.
„Je pro nás velká pocta, že se projekt vytvořený pro Českou asociaci pojišťoven dostal mezi nejlepší kampaně světa, a to právě v kategorii PR. Zrovna PR přístup na celé kampani byl něco, na čem jsme stavěli od začátku, včetně zapojení veřejnosti i médií,“ uvedl jeden ze zakladatelů agentury Hero & Outlaw Marek Hanč. „Největším úspěchem pro nás je, že se podařilo zasáhnout širokou veřejnost a prostřednictvím silných emocí oslovit řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích a pokusili se jej změnit.“
„Klíčem pro úspěch byl silný příběh a výběr toho správného tvůrce, který dokázal emoce přenést přímo k divákům. Takže velké uznání Vítu Klusákovi a společnosti Hypermarket Film, kteří stojí za vznikem dokumentu o osudech viníků tragických dopravních nehod. Film dokázal skvěle představit silné příběhy, které donutily české řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích,“ doplnil další ze zakladatelů Hero & Outlaw Ivo Půr.
Připomeňte si kampaň

Josef Pazderka jako šéfredaktor Aktuálně.cz končí

Martina Kemrová komunikuje za brněnské Adbros

Nadační fond nezávislé žurnalistiky zkrátil loňský grant pro Forum 24. Letos mu dal další
