Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Čeští hokejisté zajímali miliony diváků

Od 1,25 milionu do 2,5 milionu činila sledovanost utkání s českou účastí na letošním mistrovství světa v hokeji, v průměru 1,87 milionu. Průměr celého turnaje je 0,73 milionu.

Čeští hokejoví fanoušci. Foto: Jan Langer, Česká televize

Čeští hokejoví fanoušci. Foto: Jan Langer, Česká televize

V průměru 1,87 milionu diváků vídalo na programu ČT Sport zápasy českých hokejistů na letošním světovém šampionátu, který proběhl mezi 1. a 17. květnem v Praze a v Ostravě. Bylo to o půl milionu víc, než loni v běloruském Minsku. Každé utkání mělo navíc víc než padesátitisícovou sledovanost na webu České televize. Nejsledovanějším letošním zápasem bylo čtvrtfinálové střetnutí Česka s Finskem, které sledovalo téměř 2,5 milionu diváků v televizi a na internetu dalších 75.000.

Průměrně měly zápasy na letošním šampionátu sledovanost 725.000 diváků starších 4 let při podílu na publiku 26,68 %. Nejsledovanějším duelem šampionátu bez české účasti bylo finále Kanady proti Rusku s 1,2 milionu diváků, se zhruba třetinovým podílem na publiku.

Sledovanost zápasů českého týmu na MS v hokeji 2015

Celkově se na hokej v České televizi letos dívalo 7,39 milionu diváků, žen bylo přitom jen o 71.000 méně než mužů. Druhý týden šampionátu zaznamenal kanál ČT Sport podíl na publiku 17,87 %, což znamená druhý nejsledovanější týden za devět let, co vysílá.

Všech 64 utkání turnaje přenášela Česká televize na svém webu mshokej.cz, s českým komentářem. Web zaznamenal za 17 dní šampionátu 1,8 milionu návštěv, o 0,6 milionu víc, než kolik jich bylo loni. Ve špičkách zaznamenaly přenosy přes web až 150.000 aktivních připojení. Streamování zajišťoval pro Českou televizi letos poprvé operátor O2 ve spolupráci s Nangu.tv.

Graf vytíženosti webu při vysílání mistrovství světa v hokeji. Zdroj: ČT

Graf vytíženosti webu při vysílání mistrovství světa v hokeji. Zdroj: ČT

Zhruba 150.000 majitelů chytrých televizorů využilo v průběhu turnaje služeb takzvané hybridní televize (HbbTV). Modré tlačítko, vstup do speciální aplikace či k živým přenosům, zaznamenalo podle ČT při turnaji víc než 458.000 stisknutí.