Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Čeští hokejisté zajímali miliony diváků

Od 1,25 milionu do 2,5 milionu činila sledovanost utkání s českou účastí na letošním mistrovství světa v hokeji, v průměru 1,87 milionu. Průměr celého turnaje je 0,73 milionu.

Čeští hokejoví fanoušci. Foto: Jan Langer, Česká televize

Čeští hokejoví fanoušci. Foto: Jan Langer, Česká televize

V průměru 1,87 milionu diváků vídalo na programu ČT Sport zápasy českých hokejistů na letošním světovém šampionátu, který proběhl mezi 1. a 17. květnem v Praze a v Ostravě. Bylo to o půl milionu víc, než loni v běloruském Minsku. Každé utkání mělo navíc víc než padesátitisícovou sledovanost na webu České televize. Nejsledovanějším letošním zápasem bylo čtvrtfinálové střetnutí Česka s Finskem, které sledovalo téměř 2,5 milionu diváků v televizi a na internetu dalších 75.000.

Průměrně měly zápasy na letošním šampionátu sledovanost 725.000 diváků starších 4 let při podílu na publiku 26,68 %. Nejsledovanějším duelem šampionátu bez české účasti bylo finále Kanady proti Rusku s 1,2 milionu diváků, se zhruba třetinovým podílem na publiku.

Sledovanost zápasů českého týmu na MS v hokeji 2015

Celkově se na hokej v České televizi letos dívalo 7,39 milionu diváků, žen bylo přitom jen o 71.000 méně než mužů. Druhý týden šampionátu zaznamenal kanál ČT Sport podíl na publiku 17,87 %, což znamená druhý nejsledovanější týden za devět let, co vysílá.

Všech 64 utkání turnaje přenášela Česká televize na svém webu mshokej.cz, s českým komentářem. Web zaznamenal za 17 dní šampionátu 1,8 milionu návštěv, o 0,6 milionu víc, než kolik jich bylo loni. Ve špičkách zaznamenaly přenosy přes web až 150.000 aktivních připojení. Streamování zajišťoval pro Českou televizi letos poprvé operátor O2 ve spolupráci s Nangu.tv.

Graf vytíženosti webu při vysílání mistrovství světa v hokeji. Zdroj: ČT

Graf vytíženosti webu při vysílání mistrovství světa v hokeji. Zdroj: ČT

Zhruba 150.000 majitelů chytrých televizorů využilo v průběhu turnaje služeb takzvané hybridní televize (HbbTV). Modré tlačítko, vstup do speciální aplikace či k živým přenosům, zaznamenalo podle ČT při turnaji víc než 458.000 stisknutí.