„Chci vidět ragbistky krvácet!“ zapojil se Horák do Katovny

V očích našich katů tentokrát září kampaně na podporu českých ragbistek a nový vizuální styl Jizerské 50. Propadá CZC.cz s youtubery, 25. výročí Komerční banky i Chcipráci.cz.

Kampaň českých ragbistek

Kampaň českých ragbistek

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 42. týden 2015

  1. Made by Vaculik: Nakopněte české ragbistky (47 %)
    klient: Czech Women Rugby
  2. Weareginger, Raul: #prijmivyzvu (39 %)
    klient: Jizerská 50
  3. CZC.cz: Chci dotyk (14 %)
    klient: vlastní tvorba
  4. 25 let na českém trhu (14 %)
    klient: Komerční banka
  5. Cream Prague, Wunderman: Chci (13 %)

    klient: ChciPráci.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů, poprvé i Jakub Horák. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Podpořte české ragbistky (47 %)

Český národní tým ženského ragby spustil na crowdfundingovém serveru Startovač.cz kampaň na podporu své účasti na mezinárodním turnaji ve Švýcarsku. Kampaň rozhýbala jedna z hráček, Kateřina Pokorná z pražské Tatry, ve spolupráci s manažerem národního týmu Martinem Charvátem (jinak kreativním ředitelem a spolumajitelem agentury Konektor). O její kreativní podobu se postaral tým agentury Made by Vaculik ve složení Pavel Sobek, Kateřina Bendíková Miloslav Černý. Jako součást kampaně vzniklo za podpory filmové produkce Savage i propagační video, které režíroval Jan Těšitel. Kameramanem bylMarek Dvořák. Kampaň odstartovala 21. října a potrvá patnáct dní.

Národní tým ženského ragby dostal poprvé v historii českého ragby oficiální pozvánku do finálové skupiny Evropského poháru. Vzhledem k finančním problémům, se kterými se potýká Česká ragbyová unie, si hráčky musí připlácet nejen na přípravu, ale z části pokrývat i náklady na samotný turnaj.

Je to vtipné a dobře natočené. Víc krve! Chci vidět hráčky krvácet!
Jakub Horák

Takové to, kdy to zpočátku vypadá, že to bude vtipné, ale nakonec to není vtipné vůbec. Celé je to nevyrovnané, žánrově neukotvené a zpomalené detaily na rvoucí se holky to nezachraňují.
Tomáš Mrkvička

Je to fór. A kolik teda dává Persil? A která značka bude další v sérii? Ten hashtag, co byl u Jizerské 50 tak nějak navíc, by se sem hodil mnohem líp.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Baví ma to a dúfam, že Persil prispeje veľkou väčšinou potrebnej sumy.
Petra Jankovičová

Není to tak brilantní jako loňské printy, ale mít zafundovaný projekt na 122 % šest dní před koncem... Co chceš víc?
Martin Světlík (Symbio Digital)

Ano, to je fajn. Ženy nenakopávám, ani když jsou větší a silnější než já, ale české ragbistky s radostí.
Jan Javornický

Koncepčně příliš nechápu, ale kolegům chválím neutuchající podporu a nadšení pro české ragby.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

2.  Jizerská 50 mění vizuál (39 %)

Tradiční závod Jizerská 50 v běhu na lyžích přichází s novým vizuálním stylem. Jizerská 50 mění svůj claim na „Můj osobní závod“ a vyzývá k akci „#prijmivyzvu“. Novou identitu závodu vytvořila kreativní jednotka Weareginger ve spolupráci s agenturou Raul, která je marketingovým parterem závodu. Nový vizuální styl Jizerské 50 zachycuje vybrané osobní příběhy. Představuje známé osobnosti, jež psaly historii závodu, ale i běžné účastníky, kteří se stali její součástí.

Plakát závodu Jizerská 50

Plakát závodu Jizerská 50

 

Plakát závodu Jizerská 50

Plakát závodu Jizerská 50

 

Plakát závodu Jizerská 50

Plakát závodu Jizerská 50

Oceňuji retro grafický styl, který mi připomněl retro týdny v Lidlu. Má se jednat o příběhy - na přiložených vizuálech ale žádný příběh nevidím, pouze nic neříkající jméno a obličej. Doplnil bych silnou body copy, jakou používala Nike.
Jakub Horák

Jako jo. Nebere to dech, ale účastníci/návštěvníci jsou v kurzu (letos jsme je měli i ve Varech, vzpomínáte?), nafocený je to pěkně, stopa funguje... Slušný standard.
Tomáš Mrkvička

Je v tom, co tam má být. Skoro nic navíc. Tak má čistý print vypadat. A je to tak trochu retro, což je vlastně celá Jizerská 50. Jediné, co mi tam přijde navíc, je všudypřítomný hashtag. Opravdu by to bez toho skřípající patosu nešlo?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Pred prečítaním popisu a len po pozretí vizuálov by som dala 20, po prečítaní popisu 50, ale keďže by plagáty mali fungovať aj bez vysvetlenia, dávam nakoniec 30.
Petra Jankovičová

Motiv běžecké stopy je super, portréty jsou přesně takové, jaké měly být. Nechápu jen dvě věci - k čemu je ten hashtag a proč zůstalo staré logo.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Jizerky jsou fakt nádherný hory, Jizerská 50 je legenda. Cítíte to? Vidíte to? Slyšíte to?
Jan Javornický

Určitě chválíme moderní přístup komunikace takové legendy jakou Padesátka je. Všem účastníkům nelze přát jinak než Dobrou stopu!
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

3.  Youtubeři promují pro CZC.cz (14 %)

Youtubeři PedrosGame, Jirka Král, AtiShow, Vidrail, NaprostoRetardovany, Datel & Matěj, Artixekify a serialSexperti se stali protagonisty kampaně na podporu 2v1 zařízení a dotykových konvertibilních notebooků, které v říjnu uvedl na trh prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz. Veškerá komunikace směřuje na web, kde se zájemci dozví nejen veškeré potřebné informace, ale také zde naleznou produktové tipy na vybraná dotyková zařízení. Každý z youtuberů pak v rámci svých videí představuje jedno zařízení, jejichž společným jmenovatelem je procesor Intel a operační systém Windows. Promo kampaně probíhá celkem na osmi youtuberských kanálech.

Youtubeři jsou asi hvězdy a mají dneska prestiž, jakou jsem měl já, když jsem v roce 91 nastoupil v devatenácti jako textař do BBDO. Pustil jsem si dvě videa a než jsem vůbec pochopil, o co tam jde, tak jsem usnul.
Jakub Horák

Tady není co hodnotit. ‚Zapojíme youtubery‘ není kreativní ani strategická myšlenka. Asi fajn, ale nevím, proč to máme v Katovně.
Tomáš Mrkvička

Jéžiš... na tohle nemám čas. Možná napřesrok. Anebo někdo mladší, kdo má do důchodu dál než já. Ale vážně: opravdu mladý geeci běžně čučej dvě a víc minut na rádobyvtipný videjka, který ne a ne mířit k nějakýmu cíli? Nevěřím, že by zrovna tahle cílovka byla nějak zvlášť odlišná od ostatních, alespoň pokud jde o rychlost chápání a trpělivost. Spíš naopak. Mé dcery by řekly ‚trapnýýý‘...
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Jasné, teraz fičia youtuberi, treba používať youtuberov. Počty zhliadnutí vyzerajú fajn, zaujímal by ma reálny dopad na predaje, a to hlavne vzhľadom na to, že podľa fotiek a komentárov má väčšina ľudí, čo s týmto obsahom aktívne interagovala menej ako 15 rokov. Mám teda vážnejšiu pochybnosť o ich kúpnej sile. Rodičov síce môžu ovplyvňovať, ale to asi ovplyvní skôr výber modelu, ako e-shopu.
Petra Jankovičová

Youtubeři jsou fenomén. Nové celebrity milované masami. Masami dětí, kterým evidentně stačí málo. Ještěže jsou na YouTube i sofistikovanější způsoby nudy.
Jan Javornický

Připadám si starý. Jediné video nezvládnu dokoukat.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

4.  Komerční banka slaví 25 let (14 %)

Komerční banka k oslavám 25 let na českém trhu připravila několik vizuálů, ve kterých komunikuje, že je „ten správný partner“ pro své zákazníky.

Vizuál Komerční banky k výročí

Vizuál Komerční banky k výročí

 

Vizuál Komerční banky k výročí

Vizuál Komerční banky k výročí

 

Vizuál Komerční banky k výročí

Vizuál Komerční banky k výročí

Není divu, že ten bankéř ...ční banky v reklamě AirBank je tak tlustý, když jí tyhle dorty. Komunikace Komerční banky dlouhodobě bloudí někde v roce 98.
Jakub Horák

Přesně něco takového člověk očekává po pětadvaceti letech manželství.
Tomáš Mrkvička

... aneb zase jedna úplně zbytečná kampaň. Asi v bance před koncem roku potřebovali doutratit nějaké peníze. Ale když se na to kouknem pozitivně, aspoň si grafik mohl trochu zablbnout s Photoshopem.

Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Komerční banka si pripomína 25 rokov vizuálmi, ktoré vyzerajú ako spred 25 rokov. Takže match. Ha ha.
Petra Jankovičová

Za mě moc. Představa, že si vezmu svoji banku, mě děsí.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Když se reklama snaží stát studnicí všelidské moudrosti, mívám z toho zvláštní pocit marnosti.
Jan Javornický

5.  Uvedl se nový pracovní portál (13 %)

Minulý týden odstartoval na českém trhu nový pracovní portál ChciPráci.cz, který provozuje Business Web Solutions LLC. Veřejnosti ho představí kampaň, která byla zahájena v polovině října a poběží do Vánoc. Kromě prezentace vlastního portálu je jejím cílem přivést k vyhledávání pracovních nabídek požadované množství zájemců. Cílová skupina je podle ní široká díky velkému množství nabízených pracovních pozic a zahrnuje lidi od 19 do 54 let. Na strategii značky pracovala firma s agenturou Cream Prague, vlastní komunikaci včetně nákupu médií zajišťuje agentura Wunderman. 

Kampaň serveru ChciPráci.cz

Kampaň serveru ChciPráci.cz

Chci práci. Myslel jsem, že to je kampaň na pomoc bezdomovcům.
Jakub Horák

Vyrojilo se toho teď hodně, kampaň na Airjobs.cz, na Jobs.cz i na Práce.cz. Chcipraci.cz je imagebanková nuda, která nijak nedramatizuje hlavní odlišnost portálu - totiž nejvíce pracovních nabídek. Celé je to takové unylé, včetně názvu, barevnosti i sloganu. Palec dolů.
Tomáš Mrkvička

Fajn: takže tu máme jednu fotku z fotobanky, logo, slogan a jednu větu nepřekvapivého copy. Bez designu, bez nápadu. Co na tom je k hodnocení? To bylo dělaný na iPhonu?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Koncept ‚chci‘ mi pride fajn, aj keď neviem, či je na trhu priestor na ďalší jobportál. Webka je to pekná, ale neviem, čo mám hodnotiť. Tri bannery? Tak tie ma neba.
Petra Jankovičová

Chci, aby to vypadalo jako aktuální kampaň na Jobs.cz.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Nějak jsem neodhalil tu unikátnost. Ani když jsem omylem zadal do adresního řádku www.chcipaci.cz. Jaktože tuhle doménu ještě nikdo nemá?
Jan Javornický

Portály s nabídkami práce mají být hozenou rukavicí pro kreativní oddělení. Tady bych měl strach, že bude nabízená práce stejně nezáživná jako reklama a portál samotný.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.