Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Velcí inzerenti přenechají reklamní čas v televizích propagaci roušek

Osvětu podporují E.on nebo Česká spořitelna, v kampani vystupuje třeba Dominik Hašek.

Místo komerční reklamy propagace nošení roušek, k tomu se rozhodla řada firem inzerujících v tuzemských televizích. Čas, který si pro reklamu nakoupily, tak v době nouze přenechají osvětovým spotům z kampaně nazvané Chráním tebe. Ty se začínají vysílat v pátek 20. března. K iniciativě se připojují E.on, Česká spořitelna, Air Bank, T-Mobile, Generali Česká pojišťovna, Home Credit s odnoží Zonky, Astratex, Modrá pyramida nebo polostátní ČEZ.

Konkrétně E.on poskytne 200 půlminutových spotů stanicích Primy a dalších 255 na menších stanicích Óčko a Retro. „Vysílací čas bude zatím jeden týden. Pokud bude potřeba, jsme připraveni ho prodloužit,“ sdělil Médiáři Roman Šperňák z komunikace skupiny. Česká spořitelna chystá několik spotů, první z nich poběží od pátku do pondělí na Nově a na Primě. „Ochrana zdraví našich zaměstnanců a klientů je v současnosti nejvyšší prioritou. Chceme vést k zodpovědnému chování,“ uvádí šéfka brandu České spořitelny Monika Hovorková. Poskytovatel úvěrů Zonky kampani přenechá reklamy v pátečním prime timu na Primě.

Tak začíná spot E.onu

Tak začíná spot E.onu

Tak začíná spot České spořitelny

Tak začíná spot České spořitelny

Tak začíná spot Zonky

Tak začíná spot Zonky

Slogan kampaně Chráním tebe

Slogan kampaně Chráním tebe

Kampaň Chráním tebe vymyslel reklamní stratég Tomáš Mrkvička ve spolupráci s režisérem Martinem Přibylem, kreativcem Markem Linhartem a grafikem Lumírem Kajnarem. Kromě firem oslovili známé lidi, kteří ve spotech vystupují. Jsou to olympijský vítěz Dominik Hašek, herečky Martha Issová, Jana Plodková, Petra Špindlerová, herci Miroslav Donutil, Hynek Čermák, zpěvák Dan Bárta či performer Vladimír „518“ Brož.

Osobnosti zapojené do kampaně

Alice Nellis, Andrej Polák, Anna Fišerová, Anna Geislerová, Bára Nesvadbová, Barbora Strýcová, Ben Cristovao, Dan Bárta, Daniela Choděrová, David Matásek, Dominik Hašek, Elizaveta Maximová, Endru, Hynek Čermák, Iva Janžurová, Jan Baset Střítežský, Jan Bendig, Jan Cina, Jan Dolanský, Jan Jankovský, Jan Lukačevič, Jana Plodková, Janek Rubeš, Jitka Schneiderová, Katka Neumannová, Klára Vytisková, Ewa Farná, Lenka Krobotová, Lenka Vlasáková a Jan Dolanský, Lukáš Příkazký, Martha Issová, Martin Dejdar, Matěj Cibulka, Matěj Ruppert, Michael Rozsypal, Miroslav Donutil, Míša Nosková, Ondřej Brzobohatý a Tatiana Kuchařová, Pavel Šimčík, Petr Vaněk, Pavel Šporcl, Petra Špindlerová, Roman Kreuziger, Taťjana Medvecká, Tomáš Měcháček, Václav Kopta, Václav Neužil, Veronika Arichteva, Veronika Kubařová, Vít Přindiš, Vladimír 518, Vladimír Polívka, Zuzana Truplová, Žofie Dařbujánová

„Koronavirus nejlépe zpomalí sociální izolace. Čím méně lidí chodí venku, tím lépe. A když už ven musíte, tak se chraňte rouškou, buďte ohleduplní k druhým a zastavte šíření viru. To je hlavní poselství kampaně,“ připomíná šéf skupiny E.on Martin Záklasník.

Pomůžou i Seznam.cz a Aukro

Podobně pomoci se rozhodla i česká internetová jednička Seznam.cz. Českým firmám a tuzemským živnostníkům, jejichž podnikání bylo nejvíce zasažené koronavirovou nákazou a s ní spojenými opatřeními, nabídne podporu v podobě zvýhodněné či bezplatné inzerce. V programu Nenecháme vás v tom na to vyčlenila reklamní prostor v celkové hodnotě 100 milionů Kč.

„Po každé krizi, ať už je sebevětší, vždy následuje období oživení, rychlého růstu a opětovné prosperity. Podnikatelé a podnikatelky, prosím, vydržte. Nenecháme vás v tom,“ říká zakladatel a majitel Seznamu Ivo Lukačovič.

Internetové tržiště Aukro zase po dva měsíce nebude chtít poplatky z prodeje u kategorií mobily, elektronika a počítače. „Je pravděpodobné, že řada lidí se v důsledku nouzového stavu, který platí v Česku, může dostat do problémů a právě tyto kategorie zboží budou nuceni odprodat,“ uvádí provozovatel.

„Vedlejším efektem nouzové situace, kterou všichni zažíváme, bude bohužel i snížení příjmů u části obyvatel, případně dokonce jejich výpadek v důsledku ztráty zaměstnání. Tito lidé budou potřebovat peníze a budou se tak snažit zpeněžit svoje mobily, elektroniku nebo počítače,“ uvedl ředitel Aukra Michal Oškera.

Tesco přenechalo čas státní osvětě

Obchodní řetězec Tesco přenechá v týdnu od 25. března všechen svůj televizní reklamní prostor kampani ministerstva zdravotnictví. Osvětový spot se objeví na 32 komerčních stanicích v Česku. „Jak se chránit a bezpečně chovat za všech okolností, to je nyní klíčové v boji proti koronaviru, a proto jsme se rozhodli pomoci,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco ČR.