V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Chystají se nové peoplemetry. Šéf Novy Andruško kvůli nim už podruhé hrozí arbitráží

Advent na Nově: ředitel Andruško v pátek rozsvítil vánoční stromek před budovou televize. Foto: TV Nova

Advent na Nově: ředitel Andruško týden nazpět rozsvítil vánoční stromek před budovou televize, den předtím pohrozil českému státu další arbitráží. Foto: TV Nova

Generální ředitel komerční televize Nova Jan Andruško není ještě ani rok ve funkci a už podruhé hrozí českému státu - jménem „své“ firmy se sídlem na Bermudách - arbitráží.

První hrozbu přednesl v lednu přímo na půdě parlamentu kvůli zákonu o České televizi, teď mu vadí, že televizní sledovanost má do roku 2017 měřit tatáž firma, jako dosud. Společnost Mediaresearch už má podepsanou smlouvu s televizní asociací a zahájila technické přípravy další pětileté vlny měření - sběr dat pro zaváděcí průzkum.

Smlouvu podepsala Asociace televizních organizací (ATO), jejímiž řádnými členy jsou Česká televize, Nova, Prima a Asociace komunikačních agentur, rukou své jednatelky Vlasty Roškotové minulý čtvrtek navzdory protestům Novy, že tři ostatní uchazeči byli z tendru na veřejnou zakázku v objemu 300 milionů Kč vyřazeni a jediným finalistou zůstal Mediaresearch.

Nova podpis smlouvy neuznává, tvrdí, že všichni řádní členové mají písemnou dohodu, že smlouvu lze podepsat, pokud s ní na valné hromadě všichni souhlasí. „CET 21 se hodlá proti opakovanému a zcela flagrantnímu protiprávnímu jednání jednatelky Roškotové a porušení dohod ze strany ATO bránit všemi dostupnými právními prostředky, v krajním případě nelze vyloučit ani arbitráž,“ reagovala televize minulý týden.

„Nedokážu si představit, jaký tlak je vyvíjen na jednatelku ATO, když se rozhodla takto zásadním a zcela zjevným způsobem porušit veškeré písemné dohody, včetně několika zcela jasných ustanovení stanov ATO,“ zazněla další reakce šéfa Novy Andruška ve sporu, kvůli němuž vyhodil své výzkumníky a dlouholeté zaměstnance Novy Renatu Týmovou a Václava Prejzka a který se od rozhodnutí výběrové komise táhne už víc než dva měsíce.

Mediaresearch tvrdí, že právě kvůli zdlouhavému rozhodování ATO je „ve skluzu několika týdnů oproti obvyklému harmonogramu“, ale výsledky nutného zaváděcího průzkumu stihne odevzdat do konce července 2012, jak požaduje televizní asociace.

Pro měření v letech 2013 až 2017 slibuje několik novinek: dodávku denních dat místo v 9 ráno už v 8 hodin, sledování dat ve speciální aplikaci prakticky online, analytický software pro data z výzkumu životního stylu či měření timeshiftu, tedy odložené televizní sledovanosti.

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch