V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Číňani získali 30 % v Médee a 49 % v Emprese

Jaromír Soukup se po pěti měsících dohodl s čínskou skupinou CEFC na podmínkách částečného odprodeje svých mediálních firem. Za Číňany je v dozorčí radě Marcela Hrdá.

Jaromír Soukup. Foto: Empresa Media

Jaromír Soukup. Foto: Empresa Media

Podíl 30 % v největší tuzemské mediální agentuře Médea získává čínská investiční společnost China Energy Company Limited (CEFC). Té bude patřit i těsně menšinový 49% podíl v mediálním domě Empresa Media, jenž provozuje televizi Barrandov a vydává časopisy TýdenSedmička či MarketingSalesMedia. Podíly prodává dosavadní majitel obou firem Jaromír Soukup, oznámil to prostřednictvím webu Týden.cz.

Děje se tak pět měsíců od ohlášení vstupu Číňanů do Soukupových aktivit. „Byla úspěšně završena úvodní etapa jejich právních a finančních prověrek a vstup CEFC China do obou společností je již dokončený,“ uvedly firmy ve společném prohlášení. „Čínský partner přináší posílení finanční stability našich společností. Vedle toho otevírá zajímavé možnosti pro naši televizi Barrandov, včetně uplatnění programů z vlastní tvorby na čínském trhu,“ připomněl Soukup.

Členem představenstev Médey i Empresy se stane prezident společnosti CEFC Group (Europe) Company Haiping Chen a členkou dozorčích rad viceprezidentka evropské pobočky čínské firmy Marcela Hrdá. Ta přitom donedávna pracovala pro Soukupa jako šéfka Barrandova.

„V další fázi spolupráce bude předmětem jednání prohloubení vzájemné spolupráce, včetně vytvoření společného podniku, respektive holdingové struktury. Beze změny zůstává základní koncept, podle kterého se čínští partneři budou podílet na strategickém směrování společností, zatímco operativní řízení obchodních i mediálních aktivit zůstane Jaromíru Soukupovi,“ prohlásily také obě strany.