Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

Číňané opouštějí Soukupovu Médeu i Empresu

Jaromír Soukup. Foto: TV Barrandov

Jaromír Soukup. Foto: TV Barrandov

Čínská společnost CEFC dokončila odchod z majetkové struktury tuzemských mediálních společností Empresa Media a Médea. Informovala o tom agentura ČTK na základě informací od mluvčího CEFC Pavla Bednáře. Ten agentuře řekl, že Číňané ve středu uplatnili své právo na vrácení akcionářského podílu (put opci) původnímu majiteli Jaromírovi Soukupovi. Už v březnu zástupci CEFC odešli z vrcholných orgánů obou firem.

„Čínská kapitola“ mediální agentury Médea a vydavatelství Empresa Media (Týden, televize Barrandov) končí po dvou letech. Vstup do nich ohlašovala CEFC v září 2015, po pěti měsících se dohodlo, že Číňani získají v Médee podíl 30 %, v Emprese 49 %. Dneškem podle Soukupa započal „proces odchodu“ čínské CEFC, který následuje „po několikaměsíčních sporech a dohadování“.

„Trvám na tom, že média musejí být řízená bez vnějších zásahů a musejí zůstat nezávislá. Média musí řídit lidé, kteří chápou elementární mediální souvislosti a rozumějí mediálnímu managementu,“ uvedl dnes Soukup. Debatu o rozchodu prý inicioval už loni v srpnu. „Odchod čínských spolumajitelů je výsledkem dlouhodobého jednání. V rámci stále probíhajícího řešení to bohužel nemůžeme nijak blíž komentovat z důvodu ochrany a dodržení mlčenlivosti vycházející z uzavřených smluv. Vše se ale děje v souladu s tím, co uváděla média už v říjnu loňského roku,“ řekl Jaromír Soukup.

Konkrétně Echo24.cz tehdy psalo: „Problémy mezi Soukupem a čínskou společností se vyhrotily natolik, že Soukup chce zpět vykoupit čínské podíly ve vydavatelství Empresa Media a agentuře Médea. Číňané zase kontrují nabídkou na odkoupení Soukupových podílů, aby v obou společnostech vlastnili 100 %.“