Síť multikin CineStar hodlá do budoucna utlumit při svých marketingových aktivitách outdoor a letáky a místo toho výrazněji posílit investice do online marketingu, hlavně do mobilních aplikací. Zároveň chce rozšiřovat zážitek z návštěvy kina - plánuje totiž také rozvíjet projekt takzvaných Cool Days, propojující podniky v okolí kina společným akčním balíčkem slev. Kupony jsou přitom elektronické a šíří se prostřednictvím mobilní aplikace Cool Ticket, kterou CineStaru dodává český startup Cool Ticketing.
„Cool Days je pokroková věc pro naši cílovou skupinu mladých lidí, která používá pouze chytré telefony,” prohlašuje v rozhovoru s Médiářem marketingový ředitel CineStaru Tomáš Volt. „Proto bychom chtěli přejít od standardních marketingových aktivit v podobě letáků a podobně k této formě elektronické nabídky, která je pro tuto cílovou skupinu atraktivní.“
„Do budoucna bychom chtěli investice do některých reklamních médií trochu změnit a opravdu si myslíme, že budoucnost je v mobilních telefonech,“ pokračuje Volt. „Budeme se tím muset řídit. Rozpočet sestavujeme vždy na podzim a je pravděpodobné, že trochu utlumíme outdoor a naopak budeme silněji investovat do online aktivit a do mobilních aplikací.“
Aplikace řídí návštěvnost
Mobilní aplikace Cool Ticket umožňuje podle výkonného ředitele firmy Cool Ticketing Zdeňka Nového řízeně vydávat kupony a samozřejmě monitorovat, jaký je o ně zájem. Pro zákazníky představuje elektronickou vstupenku, pro provozovatel kin a podniků pohodlnou distribuci slev. „Vydání kuponů se dá elektronicky řídit v čase, takže nehrozí, že by diváci využívající slevu přišli do kina naráz. Klient si může určit předem, zda chce, aby mu v daném dni přišlo na slevu třeba maximálně padesát nebo sto lidí a my podle toho můžeme vydat odpovídající počet kuponů,“ popisuje Nový.
Od chvíle, kdy si uživatel prostřednictvím mobilní aplikace stáhne kupon, si musí do 24 hodin vybrat z určeného předvýběru konkrétní den, kdy plánuje provozovny navštívit. Pokud pak kupon není v tomto čase aktivován, automaticky propadne. Na místě pak systém funguje tak, že nevyžaduje od obsluhy v provozovně čtečky čárových kódů, protože takzvaná validace platných vizuálních prvků probíhá přímo v zákazníkově mobilním telefonu.
Cool Ticketing v současnosti disponuje databází 40.000 uživatelů aplikace. Při šíření povědomí o aplikaci a projektech s ní spojených se Cool Ticketing doplňuje se CineStarem. „Část propagujeme přímo v aplikaci, část propaguje CineStar přes své newslettery. Díky tomu vidíme, jak se odběratelé newsletteru CineStaru postupně přesunují do Cool Ticketu. Nabídka v aplikaci se tak stává hlavním středobodem marketingu. Lidé si kupony ukládají a aktivně tak pracují s marketingovou nabídkou,“ tvrdí Nový.
Komu patří a co dělá Cool Ticketing
Společnost Cool Ticketing vznikla v prosinci 2013, už v lednu 2014 do ní vstoupila čtveřice investorů. Firma dnes podle obchodního rejstříku spoluvlastní její ředitel Zdeněk Nový (61 %), Jan Kovalovský (12 %), Karel Obluk (10 %), Martin Kozumplík (10 %), Josef Juránek (4,5 %) a Michael Poplar (2,5 %). Společnost se profiluje jako inovativní výrobce systémů pro výrobu a distribuci elektronických vstupenek.
Eventy půjdou do dalších měst
Se zmíněnými „slevovými zážitkovými balíčky“ Cool Days začal CineStar letos v červenci v okolí svého multikina na pražském Andělu. Ještě během podzimu hodlá projekt rozšířit do Pardubic, později Olomouce a Opavy. „Cool Days zatím nejsou naší nejdůležitější marketingovou aktivitou, ale jsou vítanou inovací a naznačují určité přerozdělení financí v našem marketingu a v marketingových kanálech, které využíváme,“ říká marketingový šéf CineStaru Volt.
„Už teď děláme řadu akcí typu například pánských či dámských jízd, při nichž spolupracujeme s celoplošnými i s lokálními partnery. Třeba při dámských jízdách děláme v Pardubicích s jedním konkrétním klubem, kam mohou dámy po kině zajít na after party,“ popisuje Volt.
Konkrétně v Pardubicích, v Plzni a v Opavě dělá CineStar podle Volta také speciální akce pro netypickou cílovou skupinu, která do kina běžně nechodí - jde o přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku. „Je to cílová skupina, která vyžaduje trochu jiný servis, než jaký běžně poskytuje kino. Proto pro ně nadstandardně zajišťujeme třeba šatnu a nabízíme jim sekt na uvítanou,“ přiblížil Volt.
Celý projekt Cool Days také během podzimu podpoří reklamní kampaň, která poběží na vlastních reklamních nosičích CineStaru - jednak jako kinoreklama před filmy, jednak na reklamních plochách v prostorech kin.
Projekt nabírá nové partnery
Vhodnými partnery pro Cool Days jsou podle Volta například restaurace, pizzerie nebo řetězce rychlého občerstvení typu McDonald’s, protože jejich návštěva často úzce souvisí s návštěvou kina. „Zhlédnutím filmu večer pro diváky obvykle nekončí, ještě chtějí někam zajít,“ je přesvědčen marketingový šéf multikin.
CineStar začal službu testovat letos v červenci víkendovými akcemi na Andělu, kdy svým divákům nabídl zlevněné vstupné 1+1 s možností využít tutéž nabídku i v místní pizzerii Mediterane (kdo si objednal jednu pizzu, dostal druhou zdarma). „Výsledky byly pozitivní, nabídka zlevněného vstupného do kina byla využita ze sta procent, nabídka pizzerie asi z 65 %, což považuji za velmi dobrý výsledek,“ uvedl Tomáš Volt.
Na pražském Andělu plánuje CineStar tento typ marketingové aktivity i s dalšími subjekty. Kromě zmíněné pizzerie by mělo jít o Pivovary Staropramen nebo McDonald’s. „Staropramen je náš partner, tak se nabízí uspořádat něco v jejich restauracích Potrefená husa,“ říká Volt. Konkrétně spolupráce s McDonald’s by se zase měla zaměřit především na teenagery, kteří představují početnou diváckou skupinu. „Chceme zákazníky naučit, že sice ne pravidelně, ale tu a tam budeme podobné projekty dělat. Nechceme lidi zvykat na to, že získají dva produkty v ceně jednoho. Ale tu a tam je chceme překvapit.“