Čisté investice do rádií v kvartálu mírně rostly

Tahounem růstu reklamních výdajů jsou regiony, investice mediálek do rádií klesají.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku čisté investice do rozhlasové reklamy podle údajů Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO) činily necelých 250 milionů Kč. Oproti stejnému období minulého roku se jedná o mírné navýšení o 3 miliony Kč, tedy o 1,4 %. V prvním kvartále letošního roku se za reklamu v rádiích utratilo 264 milionů a ve druhém 470 milionů Kč.

Srovnání investic ve třetím kvartále. Zdroj SKMO

Srovnání investic ve třetím kvartále. Zdroj SKMO

 

Vývoj investic podle kvartálů. Zdroj SKMO

Vývoj investic podle kvartálů. Zdroj SKMO

Zatímco investice mediálních agentur do rozhlasové reklamy klesají  a výdaje zadavatelů na národní úrovni rostou pouze mírně, tahounem růstu jsou inzerenti a agentury v regionech.

Největší nárůst investic byl ve třetím čtvrtletí zaznamenán u veřejného sektoru, dále v segmentu zábavy a volného času, FMCG, potravin v maloobchodě a personalistiky. Klesaly naopak výdaje automobilek, mobilních operátorů, výrobců léčiv a finančního sektoru.

Zástupci rádií čekají oživení trhu i v posledním čtvrtletí letošního roku. V souvislosti s vánoční sezónou předpokládají navýšení výdajů v segmentech módy, spotřebního zboží, zábavy a léčiv.

Čisté investice zahrnují ceníkové ceny za inzerci očištěné od slev a barterů, nejsou ale odečteny bonusy agentur nebo obchodníků.