Ve třetím čtvrtletí letošního roku čisté investice do rozhlasové reklamy podle údajů Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO) činily necelých 250 milionů Kč. Oproti stejnému období minulého roku se jedná o mírné navýšení o 3 miliony Kč, tedy o 1,4 %. V prvním kvartále letošního roku se za reklamu v rádiích utratilo 264 milionů a ve druhém 470 milionů Kč.
Zatímco investice mediálních agentur do rozhlasové reklamy klesají a výdaje zadavatelů na národní úrovni rostou pouze mírně, tahounem růstu jsou inzerenti a agentury v regionech.
Největší nárůst investic byl ve třetím čtvrtletí zaznamenán u veřejného sektoru, dále v segmentu zábavy a volného času, FMCG, potravin v maloobchodě a personalistiky. Klesaly naopak výdaje automobilek, mobilních operátorů, výrobců léčiv a finančního sektoru.
Zástupci rádií čekají oživení trhu i v posledním čtvrtletí letošního roku. V souvislosti s vánoční sezónou předpokládají navýšení výdajů v segmentech módy, spotřebního zboží, zábavy a léčiv.
Čisté investice zahrnují ceníkové ceny za inzerci očištěné od slev a barterů, nejsou ale odečteny bonusy agentur nebo obchodníků.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
