Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

„Cítím poctivou filmařinu.“ Zaraguza umí i potahy

Na první příčce je podle reklamních katů spot s potahy DecoDoma od české Zaraguzy. Mile překvapila i kampaň Českých drah. Chantal Poullain se sýrem Olma zůstala poslední.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 42. týden 2017

  1. Zaraguza: Napínavý příběh lásky (50 %)
    značka, klient: DecoDoma
  2. Closer: Příště vlakem! Můj vlak, můj čas (39 %)
    značka: klient: České dráhy
  3. VCCP: Los Rentiér (36 %)
    značka, klient: Sazka
  4. Oliver: Home Credit slaví 20 let (30 %)
    značka, klient: Home Credit
  5. Olma: Chantal Poullain ho konečně našla (19 %)
    značka: Olma OlBrie, klient: Olma

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Jak naplnit vztah jezevčíka s pohovkou (50 %)

Prodejce doplňků do domácnosti DecoDoma navázal spolupráci s kreativní agenturou, českou pobočkou Zaraguzy. Prvním výsledkem je kampaň, která má za cíl omladit cílovou skupinu a ukázat, jak jednoduchá může být designová proměna bydlení.

Kampaň vypráví příběh jezevčíka zamilovaného do sedačky. Jejich společným momentům ale nepřeje páníček, kterému vadí psí chlupy na sedačce. Vše vyřeší novým potahem. Kampaňový spot poběží současně v několika formátech, které jsou optimalizované pro potřeby televize, YouTube a Facebooku.

“V Zaraguze milujeme, když se o praktických věcech, jako jsou potahy, vyprávějí velké příběhy. Odvážný klient DecoDoma nám toto umožnil a my věříme, že je to jen první ze série velkých příběhů z českých domácností,” říká kreativní ředitel české Zaraguzy Peter Michalka.

Odmyslete si prvních šest vteřin. Pak je to vlastně celkem příjemný. Ha, tak existuje i krátká verze – a je celkem příjemná.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Za mě vítěz týdne. Ten spot mě baví, dobrá práce s prostředím YouTube. Jak dopadl Brandlift?
Milan Černík (Nestlé)

Jezevčík je velký sympaťák, na něj i na gauč se hezky dívá. Jenom ten slogan na konci ‘Ať je příběh vaší domácnosti jakýkoli, s námi ho vylepšíte’ na ten bych se klidně vykašlala. Příběhů už bylo tak nějak moc, nemyslíte?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Příběh jezevčíka zamilovaného do sedačky se dá odvyprávět líp. Pohrál bych si ale se stavbou příběhu i wordingem. Ale jako koncept dobrý.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Hle, prakticky neznámá značka nalezla odvahu zangažovat profíky! Hezky se na to kouká, je za tím cítit poctivá filmařina. Jen pana Mahdala bych tentokrát vypnul, hudba a obrázek jsou samonosné.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

2. České dráhy lákají na pohodu a vztahy (39 %)

Začátekm října spustil národní dopravce České dráhy kampaň s názvem Příště vlakem!. Hlavní cíl je přilákání nových cestujících. Kampaň je zaměřená na cílovou skupinu mezi 25 až 60 lety. Půlminutový televiziní spot poběží na České televizi, Nově a Primě celý říjen. Celkovou kampaň doplní také rádiový spot, online komunikace i outdoorové materiály. Samotný spot režíroval Michal Hruška, kreativní koncept i produkci svěřil dopravce agentuře Closer. Podobně zaměřená, více zážitková, kampaň Lepší cesta každý den běžela před dvěma lety a pocházela od Leo Burnett.

A ta samá značka kdysi mívala billboardy ‘auta stojí – vlaky jedou’. Nebyla to žádná sláva, ale člověk to pochopil a věřil tomu. Jenže pak přišly ty emoce a příběhy.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Jasné sdělení benefitů pro cestování vlakem, sympaticky casting. Jen škoda toho srdcervoucího konce.
Milan Černík (Nestlé)

Přirozené herectví i kamera, pravdivý insight, správně zvolená tonalita, všechno v naprostém pořádku. Pokud se nepletu, neviděla jsem v poslední době pro ČD lepší spot.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Podívejte, já si odjistil zbraň, když jsem viděl, že bude hodnocení ČD, ale pak jsem si tu reklamu pustil a zbraň jsem odložil do zásuvky. Ne, ne, do tohohle střílet nebudu. Je to naprosto správně. A víte co? Příští týden jedu do Pardubic vlakem. Vítěz týýýýdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Rádoby pohoda na kolejích, ale ty toporné dialogy? Řemeslo jinak v pohodě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

3. Sazka představuje nového domácího mazlíčka (36 %)

Celý říjen a první polovinu listopadu poběží historicky největší kampaň na stírací losy od Sazky. Komunikace se zaměří na emise z rodiny Rentiér, které nabízí pravidelnou měsíční rentu. Kampaň využívá spojení stíracího losu a stejnojmenného sudokopytníka Losa Rentiéra. 

Hlavní myšlenkou kampaně je, že jediný los může znamenat zisk sto tisíc měsíčně po dobu pěti let. “Zvolili jsme koncept, který cílí především na mladší generaci bez větších zkušeností s našimi produkty. Snažíme se oslovit lidi, kteří chtějí dělat více věcí, co je baví, kteří touží po finanční svobodě a volnosti, tedy atributech, které výhercům přináší právě losy Rentiér,” uvedl brand manager Sazky Martin Babec.

Kampaň vznikla ve spolupráci interního týmu z marketingu Sazky a agentury VCCP. V outdooru a printu je Los Rentiér k vidění od konce září. Televizní kampaň nabídne 2 spoty, za kterými stojí společnost Up&Up a režisér Jan Švejkar, postprodukci zajišťuje společnost Progressivefx. V desetivteřinových a dvacetivteřinových formátech se představí Los Rentiér jako pomocník v kuchyni a také v roli statečného kopilota. O online část se stará agentura Symbio.

Stírací Los z Martyho frků byl první, takže vtipnej. Co mě ale opravdu mrzí, jsou ty kopyvtipy (‘roztáhnout křídla’).
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Neurazí, nenadchne. Slovní hříčka s losem je celkem předvídatelná.
Milan Černík (Nestlé)

Neurazí, nenadchne. Slovní hříčka s losem je celkem předvídatelná.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Víte, kdy se říká reklamě ‘horse-horse’? Když ukazuju koně a přitom říkám ‘To je kůň, hele.’ Tak tady je to los-los. Já se tedy dost divím, že s tím někdo vyrukoval až teď. I když se můžu potutelně smát, že za takovouhle ideu se musí kreativec přece stydět, tak to funguje. A dobře.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Přitlačil bych na budgetu pro losa, potřeboval by doťuknout. Ale třeba je to jen profesní deformace, zbytek je takový podivně přiškrcený ‘odvaz’.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

4. Home Credit slavil dvaceti spoty (30 %)

Dvacet let, dvacet dvacetivteřinových spotů, dvacet splátek zpět pro včas splácející klienty – to je nová reklamní kampaň, kterou poskytovatel půjček Home Credit zahájil 5. října. Krátké spoty zachycují šťastné momenty lidí, kterým se vrátilo něco, s čím už nepočítali. Kampaň poběží až do Vánoc, podzimní exteriéry postupně nahradí advent. Televizní kampaň na kanálech skupin Prima a Barrandov doplní online komunikace.  

Ve dvaceti spotech se představí hrdinové, kterým se nečekaně vracejí půjčené nebo ztracené věci. Cílem je upozornit na to, že i Home Credit dělá radost zákazníkům, když jim za řádné splácení u nových půjček vrátí až dvacet splátek. “Opět jsme natáčeli jak s herci, tak s našimi zaměstnanci a přáteli, poprvé pak i se zvířaty. A jsme rádi, že v našich reklamách znovu zazní i skladba Standing at the Corner of Your Heart od zpěvačky Lenny,” uvedla Jana Studničková, marketingová ředitelka Home Creditu.

Spoty pro Home Credit už potřetí vznikly pod taktovkou režisérského dua Kasal & Navrátil v produkci Soft Pillow. Všechny jsou natočené na jeden záběr ve slow motion – každý příběh začíná detailem na pozitivní emoci hrdiny, jakmile kamera poodstoupí, vystupuje v širším záběru pointa celé scény.

Myslim, že Home Credit si přesně tohle zaslouží.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nedokážu se ubránit pocit, že všechny ty šťastné vyrazy nejsou způsobené tím krásným pocitem, že se vám něco vrátí, ale nějakým chemickým koktejlem. Na tak nesexy produkt jako jsou půjčky, je to ale celkově v cajku, dobrý claim.
Milan Černík (Nestlé)

Vůči půjčovacímu byznysu jsem dost skeptická a zobrazovat v této souvislosti šťastné chvilky rozzářených lidí mi nepřijde úplně vhodné. Když ale vynechám tento svůj osobní postoj, zůstávají slušně natočené spoty, které mají myšlenku, půvab i vtip.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Komentář pod spoty ‘jděte do pi.. nejdrazsi pozicka, aku som videl’, mě opravdu pobavil. A vidím to podobně jako autor tohoto komentáře. Shining happy people ve spojení s půjčkou mi prostě přijde jako velmi necitlivá věc. Lidi si půjčujou, protože nemaj peníze. Jestli je odpuštění dvaceti splátek taková pecka, tak snad ani nechci vidět, kolik museli platit, když tahle akce nebyla.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Hezký obrázek. Za mě tento týden stříbro po Řehořkovi a jeho sofofilním psiskem.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

5. Co našla Chantal? (19 %)

Chantal Pullain v nové reklamě na sýr OlBrie od Olmy

Chantal Poullain v nové reklamě na sýr OlBrie od Olmy

Herečka Chantal Poullain představuje v černobílé reklamě mlékárenského zpracovatele Olma novou odnož sýru Olmín – OlBrie. Jedná se o zrající sýr s bílou plísní, který má být i ve vrcholném stádiu zralosti méně pikatní než jeho starší verze. Spot na originální sýr určený k vínu natočil minulý rok pro firmu Václav Postránecký.

Tady se někde stalo něco hrozně ale hrozně ošklivýho. A tak nějak tuším, že ve fázi: ‘na tom prvním skriptu se nám líbí todlencto a natom druhým támdlencto, co kdybychom to spojili?’
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Ja mám devadesátky vlastně celkem rád, ale tady nechápu smysl sdělení. Za mě tedy bez lajku.
Milan Černík (Nestlé)

Oscilace mezi roztomilostí a úchylností nabírá na obrátkách až do poslední chvíle. Když pak paní Chantal vysloví to ‘oibrí’ ve finále, vítězí úchylnost.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ta Chantal žije vcelku smutnej život. Je sama. Ani kočku nebo psa nemá. Jenom hroudu českýho sýra. Když se konečně dovolá své kamarádce, musí divákům sdělit, že ‘nebudeme sami’. Chybí pouze další lok z rozpité sklenky červeného. Není ten příběh melancholický až moc?
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Slušné osmdesátky, tedy alespoň co se temporytmu týče. Je to usedlé a bez výrazu.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.