Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

CME bude řídit Stoessel, Jetmar dostal Bulharsko

Skupina PPF Petra Kellnera převzala televizní skupinu CME a představila její nové vedení. Generálním ředitelem CME se zodpovědností za český, slovenský, rumunský a slovinský trh se stává Didier Stoessel. Generálním ředitelem CME v Bulharsku bude Luboš Jetmar.

Didier Stoessel. Foto: CME

Didier Stoessel. Foto: CME

Televizní skupinu CME povedou manažeři dosud spjatí s jejím největším tuzemským konkurentem, televizí Prima. Generálním ředitelem CME se s okamžitou platností stává Didier Stoessel, který bude odpovědný za čtyři z pěti trhů, na nichž CME působí. Půjde o český, slovenský, rumunský a slovinský trh. Stoessel od roku 2012 působil ve švédské skupině Modern Times Group, která Primu v letech 2015 až 2017 spoluvlastnila. Změny oznámil nový vlastník CME, skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, která převzetí CME dnes dokončila. Stoessel pro MTG v posledních letech vedl v Bulharsku tamější televizi Nova. Bulharskou Novu se Kellnerova PPF pokoušela předloni od MTG koupit, to následně ale zablokoval regulátor a z transakce proto sešlo.

Generálním ředitelem CME v Bulharsku se stane Luboš Jetmar, který tam bude zodpovídat za provoz, strategii a realizaci plánů dalšího rozvoje. Jetmar byl léta činný jako vrcholový manažer mediálních aktiv nynějšího jediného vlastníka Primy Ivana Zacha. Kromě Zachovy skupiny GES, která Primu provozuje, má zkušenosti mimo jiné jako manažer placené televize HBO v Česku a na Slovensku nebo z Warner Home Video.

Luboš Jetmar. Foto: CME

Luboš Jetmar. Foto: CME

V čele české Novy zůstávají jako generální ředitelé Jan Vlček a Klára Brachtlová. „V řízení stanic v jednotlivých zemích se nic nemění. Aktuálně proběhnou změny jen na úrovni nejvyššího vedení CME,“ řekla Médiáři mluvčí PPF Jitka Tkadlecová. Dosavadní generální ředitelé CME Christoph Mainusch a Michael del Nin na vlastní žádost své pozice opouštějí, ale mají být PPF k dispozici po dobu převzetí mediální firmy.

„Přebíráme výkonnou a kvalitně řízenou firmu s velkým renomé u diváků. Těším se na spolupráci se skvělými lidmi v našich televizních stanicích. Mojí prioritou bude urychlit digitální transformaci firmy, posílit tvorbu vlastního obsahu, přinášet divákům zábavu a samozřejmě zachovat stávající nezávislé a objektivní zpravodajství,“ prohlásil nový šéf CME Stoessel.

Dovnitř firmy nový majitel oznámil, že „není třeba se obávat překotných personálních změn“.

„Uvědomujeme si odpovědnost, kterou na sebe převzetím CME bereme. Její pozice na trhu je velmi dobrá, a proto budeme dál pokračovat v budovaní sítě navzájem nezávislých televizních kanálů v jednotlivých zemích. Věříme také, že se nám podaří vytvořit nové obchodní příležitosti propojením mediálních a telekomunikačních služeb. CME má početné a věrné diváky, my jim budeme i nadále přinášet kvalitní a atraktivní obsah,“ řekl většinový vlastník PPF Petr Kellner.

CME v Česku, na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku provozuje celkem 30 televizních kanálů, jak bezplatných, tak placených, a pokrývá svým vysíláním území se 45 miliony diváků.

„Počkejte si s hodnocením pár měsíců“

Převzetí CME skupinou PPF předcházela regulatorní schválení Evropskou komisí, národními regulátory v některých zemích a akcionáři CME. „Akcie byly staženy z burzy NASDAQ Global Select Market a z Burzy cenných papírů Praha a po dokončení akvizice přestávají existovat. Akcionáři, kteří bezprostředně před účinností akvizice vlastnili akcie CME kategorie A, obdrží 4,58 dolaru za jednu akcii,“ oznámila také PPF.

„Nákup CME, jejíž menší součástí je i TV Nova, je hotov. Byla to letos nejprověřovanější transakce ve střední Evropě. Zde fakta: v USA, přes tolik citovaný dopis senátora Rubia, nedal ani jeden z dohledových orgánů k transakci jakoukoliv výhradu,“ uvedl Vladimír Mlynář, člen představenstva PPF a její ředitel pro vztahy s veřejným sektorem. „V Rumunsku nákup CME prověřoval The National Audiovisual Council of Romania a Supreme Council of National Defense celkem 88 dnů, než vydal souhlas. Ve Slovinsku ho prověřovalo Ministry of Culture. Dohromady 53 dnů. Svoje prověřování dělalo i Srbsko a Černá Hora,“ pokračoval. „A nejvíc času věci věnovala Evropská komise: ta nás prošetřovala skoro devět měsíců. Sečteno, podtrženo: nepotvrdilo se žádné z podezření, z nichž jsme občas obviňování. Tak prosím horké hlavy, počkejte si s hodnocením pár měsíců, až uvidíte, jestli se televize bude nějak měnit,“ dodal.

Z Culture Tripu do CME

Web MotejlekSkocdopole.com upozornil také na předchozí letošní angažmá nového generálního ředitele CME ve službách PPF. Didier Stoessle byl totiž v srpnu ohlášen jako nový šéf startupu Culture Trip. Ten podle výroční zprávy PPF patří mezi aktiva skupiny v oblasti onlinu, respektive e-commerce, stejně jako síť internetových obchodů Mall Group a cenový srovnávač Heureka.

Stoessle měl koncem léta převzít vedení startupu Culture Trip, který do té doby řídil jeho zakladatel Kris Naudts. PPF popisuje Culture Trip jako „mezinárodní technologický startup, který lidi inspiruje k objevování světové kultury a kreativity prostřednictvím moderních technologií a globální sítě lokálních tvůrců obsahu“. Naudts ho založil v roce 2011 v Londýně, koncem roku 2016 na něm pracovalo 12 lidí, nyní je to podle PPF už 240 zaměstnanců a externích spolupracovníků ze společností Google, Facebook, Deliveroo, Expedia, Lonely Planet, Bloomberg, The Telegraph, CNN, BBC, Vanity Fair a It’s Nice That.

Jedná se o obsahovou síť se zázemím v Londýně, New Yorku a Tel Avivu, která spolupracuje se stovkami externích tvůrců obsahu. Zahrnuje web, mobilní aplikace i profily na sociálních sítích. „Měsíčně společnost Culture Trip publikuje více než 3.000 článků o umění, architektuře, módě, filmu a televizi, literatuře, jídle a pití, hudbě, bytovém designu, sportu, technologiích, cestování a wellness. Články jsou oživeny původními videoklipy, fotografiemi, ilustracemi a animacemi,“ popisuje PPF.

Culture Trip podle skupiny rovněž „připravuje start online cestovní kanceláře, jejímž prostřednictvím bude nabízet svému rychle rostoucímu publiku, tvořenému především generací mileniálů, pečlivě, na základě vlastní zkušenosti vybírané hotely, hostely, ale také zážitky“.

PPF uvádí, že do online vydavatelství Culture Trip vstoupila v červnu 2016. Od loňského prosince drží v britské společnosti podíl 43,69 % a předloni do ni investovala 21 milionů eur (zhruba 600 milionů Kč). „Ztráta za rok 2019 ve výši 35 milionů eur zahrnuje snížení hodnoty goodwillu ve výši 19 milionů eur,“ píše se ve výroční zprávě PPF za loňský rok.