Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Co je menší, to je úspornější. Lidl zmenšuje leták

Řetězec končí se svým atypickým formátem letáku a zavádí podobný jako konkurence.

Původní a nový leták Lidlu

Původní a nový leták Lidlu

Kdo z pravidelných zákazníků Lidlu tento čtvrtek hledal jeho tradiční akční leták v podobě obří „plachty“ 30 na 35 centimetrů, už nenašel. Obchodní řetězec totiž přechází na menší formát o velikosti 20 na 28 centimetrů, tedy o něco menší než velikost A4. Zdůvodňuje to tím tím, že menší leták je pro listování aktuální nabídkou praktičtější a přehlednější, ale také šetrnější k přírodě. I když celkový počet stran narostl a ve standardním vydání jich místo 40 bude 56, i tak má ve spojení s menším rozměrem uspořit - počítá, že spotřeba bude o víc než 2.500 tun papíru ročně nižší.

Nový leták Lidlu

Nový leták Lidlu

Struktura letáku přitom zůstává stejná, bude obsahovat nabídky potravinářského i spotřebního zboží s platností od pondělí nebo čtvrtka společně s akcí Super víkend upozorňující na slevy vybraných produktů. V prodejnách, na webu a v mobilní aplikaci bude jeho aktuální vydání dál k dispozici každý čtvrtek.

Leták patří k nejdůležitějším komunikačním nástrojům obchodních řetězců. Podle loňského výzkumu agentury Nielsen jej aspoň někdy čte 85 % Čechů, přitom „vždy“ skoro čtvrtina (23 %) a „často“ další víc než třetina (36 %) dotázaných. Leták je tak důležitějším komunikačním nástrojem než internet, kde nabídky řetězců sledují necelé dvě třetiny (59 %) lidí.