Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Co týden dal: Radek John zkouší comeback * Prima chystá čtvrtý kanál * Český rozhlas modernizuje

Co přinesl 44. týden 2012 v médiích a marketingu

Jak rychle zmanipulovat média v sobotu na webu

V noci na neděli nám Michal Zlatkovský poslal analýzu sobotního textu z Blesk.cz, který osočoval komunistu Petelíka z nenávistných vyjádření proti tzv. pravičákům. Michalův poctivý rozbor fungování současných online médií zaujal (dosud) třicet tisíc čtenářů a široce rezonoval mezi názorovými vůdci na internetu (František Fuka) i v tisku (Jindřich Šídlo). Online redakce, kterých se to týkalo, svou chybu vesměs nenapravily.

John nevídaně spojil role politika a novináře

Radek John se vrací na obrazovku. Problém je, že bývalý novinář je také bývalým ministrem vnitra a pořád ještě zastává několik politických funkcí za Věci veřejné. Rozhodnutí šéfredaktora Týdne angažovat Johna způsobilo silné, nesouhlasné reakce v redakci časopisu (koncem týdne i ze strany Johnova bývalého kolegy Klímy), které vyústily v obranné prohlášení, že John má být vidět jen na televizi Barrandov. Ta také začíná využívat synergie s tištěnými tituly svého majitele.

Televize

Nejsledovanější komerční stanici Nova se hospodářsky příliš nevede. na zpomalení ekonomiky (a také konec souběhu analogového a digitálního televizního vysílání) doplácí i přední distributor signálu.

V Česku nicméně opět přibude nových kanálů - svůj celkově čtvrtý chystá televize Prima, s dvěma novými má přijít americká CBS. Prima Love i Dvořákova Česká televize představila další várku novinek, ČT navíc v sobotu rozjela pátou řadu konformní StarDance s Ebenem a Kostkovou coby moderátory, a úspěšně. Čímž trpěl Barrandov.

Reklama

Televizní trh je co do podmínek získávání licencí od letoška liberalizovaný, rada pro vysílání o sobě ale dává vědět dál. Díky nepříliš povedené novele vysílacího zákona bude moci brzy pokutovat i za hlasitou reklamu, a to až do výše 5 milionů korun.

Největší online vydavatelé zveřejnili podmínky prodeje online reklamy v roce 2013.

Rádio

Veřejnoprávní Český rozhlas pokračuje v tom, co nazývá největší změnou od roku 1989 - 1. listopadu spustil internetové Rádio Junior pro děti, pro dospělé má od 1. ledna běžet opět nový Radiožurnál. A s komerčními rádii si Český rozhlas vzájemně ocenil své tváře, které vlastně jinak nejsou vidět.

Tisk

Přes propady investic do tisku dál na papíře vznikají nové tituly. Miliardář Andrej Babiš opustil myšlenku zmocnit se stagnujícího internetového podniku a raději prý bude rozvíjet své tištěné týdeníky - byť jeho hlavním cílem v tomto případě nebude zisk finanční, ale pravděpodobněji politický.

Online

Zejména tiskové mediální domy hledají vedle reklamy nové zdroje příjmů. A nacházejí je v transakčních službách, kterými mohou monetizovat to nejcennější, co mají - publikum.

Časopis Respekt jako první mainstreamový mediální titul zkouší na webu v Česku novou metodu zpoplatnění - mikroplatby od čtenářů. Českým webům je už déle k dispozici slovenský systém skupinového zpoplatnění webů Piano, narozdíl od Slovenska, Slovinska a Polska ho tu zatím nikdo nevyužil, ale třeba je přesvědčí nový produkt Piano Solo.

Příliš se o tom minulý týden nemluvilo, ale na tuzemské provozovatele webů mají dopadnout nové regule Evropské unie, týkající se cookies. Úterní workshop pořádaný společností Seznam.cz navštívil náš spolupracovník Filip Rožánek a pro domovský Rozhlas.cz fundovaně sepsal obšírnou svodku.

Oborový časopis PR Klubu vyšel v novém

Pod novým stylem a grafikou elektronického časopisu PR Klubu je s šéfredaktorkou Janou Girgašovou a editorkou Kateřinou Borovanskou podepsáno vydavatelství Boomerang Publishing. Přinášíme kompletní rozsah časopisu na webu zdarma.