Premiér Andrej Babiš (ANO) vystoupí v neděli 18. listopadu od 21.25 v živě vysílaném rozhovoru televize Nova. Půlhodinový pořad Vládní krize tentokrát nahradí Střepiny a bude ho moderovat Rey Koranteng. Interview se má zaměřit na dění, jež způsobila kauza Seznamu Babišův syn promluvil.

Co zjistila Generation Shopping Study o nákupním chování Čechů

V porovnání s ostatními generacemi nakupuje na internetu významně častěji generace miléniálů. Mezi operačními systémy jasně dominuje Android. Ceny produktů přes chytrý telefon srovnává při nákupu 74 % respondentů. Rozsáhlý průzkum Generation Shopping Study společnosti Retailtrek na více než 2.500 respondentech mapuje, jakým způsobem nakupují Češi a jak nákupní rozhodování ovlivňují digitální technologie.

Technologie dokáží podle průzkumu zásadně ovlivnit nákupní rozhodování. Více než 70 % všech respondentů uvedlo, že by využilo připojení wifi v místě prodeje. Konkrétně 72 % respondentů by pak při nákupu využila toto připojení k vyhledání slev, kupónů či věrnostních programů. Mezi nejmladší generací toto číslo dokonce stouplo téměř k 80 %. Přitom neustále zapnutou wifi a bluetooth má 55 %, respektive 12 % lidí.

Z průzkumu vyplývá, že v Česku na internetu nejčastěji nakupuje generace Y, tedy takzvaní milleniálové. Oproti tomu mladší generace Z narozená po roce 2000, která je na internetu a mobilních zařízeních aktivnější, dává častěji přednost výběru na internetu a následnému nákupu v kamenné prodejně.

Mladší generace také patří ke spíše impulzivnějším nakupujícím, alespoň co se módního oblečení týká. Skoro polovina respondentů generace Z uvedla, že si módní oblečení vybírá až při nákupu.

„Průzkum ukázal, že technologie, které Retailtrek trhu nabízí, mohou zvýšit prodeje, a to jak skrze věrnostní programy, tak skrze inzertní pobídky vázané na konkrétní lokační data uživatelů. Skrze naši technologii dokážeme zacílit reklamu v momentě, kdy potenciální zákazník prochází kolem obchodu, a pobídnout ho tak k nákupu. Milleniálové a nejmladší generace Z, kteří se dostávají do produktivního věku, jsou tomuto způsobu nakupování naklonění,“ okomentoval výsledky průzkumu ředitel společnosti Retailtrek Martin Hošek.

Čím se zabývala studie generací

  • Jakým způsobem lidé při nakupování používají chytré telefony?
  • Jaké formy reklamy jsou nejefektivnější?
  • Jak se jednotlivé generace staví k nakupování na internetu?
  • Jaké zboží Češi na internetu nakupují nejčastěji?
  • Kdy se jednotlivé generace Čechů rozhodují o nákupu zboží?
  • Kde Češi hledají informace o zboží?

O společnosti Retailtrek a.s.

Retailtrek je technologická marketingová společnost, která využívá moderní technologie sběru lokačních dat a umožňuje maloobchodníkům cílit komunikaci se zákazníkem v jejich přímém kontaktu v místě prodeje. Retailtrek je součástí Asociace lokačního marketingu, jejíž českému zastoupení předsedá.

Text je placenou propagací společnosti Retailtrek