Coca-Cola a Johny Machette vyzkoušeli IGTV

Televize Instagramu bude praktičtější pro ty, kdo nemají kapacitu a know-how na YouTube.

Johny Machette před "Colinem"

Johny Machette před "Colinem"

Značka nealko nápojů Coca-Cola spustila novou kampaň s názvem #CocaColaRoadTrip, v níž poprvé vyzkoušela novinku sociální sítě Instagram, její „televizní“ službu IGTV. V kampani vybraní influenceři vozem Volkswagen T2 s názvem Colin objížděli Česko i Slovensko. Populární „love wagon“ pro účely kampaně zrenovovala garáž Egmont. O kampaň se stará Matěj Kretík z agentury Bookin Agency. Auto Colin se objeví i v novém televizním spotu Polétíme?, který bude k vidění od pondělí 25. června. Primárním cílem kampaně je růst obliby značky Coca-Cola v cílové skupině konzumentů od 13 do 24 let.

První z influencerů, který s Colinem vyrazil a strávil den v Praze a okolí, hlavně návštěvou zoologické zahrady, byl Jonáš Čumrik alias Johny Machette. Právě tento influencer dlouhodobě s Coca-Colou spjatý stál za prvním využitím IGTV v marketingu místní pobočky výrobce limonády. „Televize Instagramu“ umožňuje uživateli nahrávat až hodinová vertikální videa, dosavadní limit byl šedesát sekund. „Ve čtvrtek jsme se probudili a našli ikonu IGTV – rozhodnutí bylo jasné, okamžitě to do kampaně zapojit. A to se také povedlo. Jak Jonáš, tak my jsme otevřeli IGTV kanály a kolem 23. hodiny publikovali první vertikální video přes IGTV,“ uvedla Zuzana Kadlečková z Coca-Coly. Na instagramu Jonáše ČumrikaCoca-Coly je tak dostupný sedmiminutový záznam z projížďky volkswagenem i návštěvy zoo. „Cílem bylo vytvořit obsah jen a pouze pro IGTV, a to ve formátu, který tato platforma vyžaduje,“ uvedl Čumrik. Video natáčel Jan Strach.

 

Johny Machette

Příspěvek sdílený Coca-Cola Česko a Slovensko (@cocacolaczech),

„Už čtvrtým rokem se nám daří aktuálně reagovat na změny a trendy v onlinu,“ připomněl Čumrik ke své spolupráci se značkou Coca-Cola. „Po využití Snapchatu k různým brandovým účelům, představení celosvětové kampaně skrze naše Instagramy, kde jsme se umístili v žebříčku top 10 lidí z celého světa používajících hashtag #TasteTheFeeling, jsme jako první spustili IGTV s obsahem vytvořeným jen a pouze pro tuto platformu,“ doplnil.

IGTV vnímá Čumrik jako možnost, jak publikum zaujmou víc než na jiných sítích. „Moje Stories na Instagramu mají několikanásobně větší zásah za 24 hodin než video na YouTube za stejný čas. Ohledně čísel na tom není ani IGTV tak špatně. Během prvních pár hodin zatím nemá takový dosah jako Stories, což je ale vzhledem k novince, neaktualizované verzi Instagramu u spousty účtů a malé komunikaci tohoto rozšíření na našem trhu normální. Navíc pořád jsou dosahy vyšší než u videa na YouTube,“ shrnuje influencer první zkušenost s novou funkcionalitou. IGTV je podle něj praktičtější hlavně pro firmy, které chtějí publiku ukazovat delší videa a přitom nemají tolik obsahu a kapacitu týmu, který by ovládal know-how spojené s YouTube: „IGTV umožňuje sdílet s publikem něco, co do včerejšího dne patřilo jen na YouTube. Díky této platformě není potřeba zakládat speciální team na YouTube a držet tak při životě kanál, na který se třeba firma primárně nezaměřuje.“

V propagačním autě Coca-Coly bude letos v létě jezdit celkem 14 posádek, kromě Johnyho Machette to budou influenceři Shopaholic NicolGabriela Heclová, Jakub Váňa, Anna Kadeřávková, Natálie Kotková, Mariana PrachařováEzy Hýbl, ze slovenských Emma DrobnáLucyPug, Exlp0ited, Selassie, Matúš OkajčekAlžbeta SaloňováPatrabene, Barbora BakosováŠimon Snopek. Hlavním marketingovým kanálem přitom bude právě Instagram, konkrétně Stories a Live, tedy živé vysílání. Vůz Collin v barvách Coca-Coly „hraje“ rovněž v novém klipu Gabriely Heclové.

Coca-Cola není jedinou značkou, která novou službu Instagramu záhy po jejím uvedení v Česku využila. Pracuje s ní také Mall.TV, chystaný videoweb e-shopu Mall.cz. Pro svou nedělní show ji využívá třeba bloggerka Nikol Moravcová.

 

To nejlepší z živého vysílání každou neděli od 21:30

Příspěvek sdílený Nikol Moravcova💋 (@nikolmoravcova),