Coca-Cola startuje svou největší kampaň v Česku

Výrobce populárních nealko nápojů zdvojnásobil výdaje na marketing. Aktuální kampaň poběží až do května, pak ji vystřídá komunikace k fotbalovému Euru 2016.

Nápojový gigant Coca-Cola zvyšuje v prvním čtvrtletí roku 2016 proti témuž období loňska své výdaje na marketingové aktivity v Česku a na Slovensku na dvojnásobek. Děje se to kvůli nasazení aktuální globální kampaně Taste the feeling. V Česku i na Slovensku jsou jejími stěžejními médii televize a outdoor. Médiáři to řekl marketingový ředitel Coca-Coly Michal Blaško. Konkrétní výši investice do reklamy ale neuvedl.

Michal Blaško

Michal Blaško

Aktuální kampaň, která odstartovala minulý týden, tady běží celkem na 1.500 venkovních plochách a ve všech televizních stanicích v rámci skupin Nova a Prima, respektive Markíza a Joj na Slovensku. Kampaň potrvá do května, poté ji vystřídá komunikace týkající se partnerství Coca-Coly s evropským fotbalovým šampionátem Euro 2016.

Podle Blaška představuje nasazení kampaně na úrovni bezmála 5.500 GRPs během 26 týdnů nejsilnější vlnu, jakou Coca-Cola v českých médiích zatím použila. (GRP je veličina, která se používá pro popis zásahu kampaně v cílové skupině – tou obecnou jsou všichni starší 15 let. Tato veličina vzniká jako součet sledovaností jednotlivých inzerátů kampaně v této cílové skupině. Jeden GRP odpovídá zásahu jednoho procenta cílové skupiny.)

„Kampaň vrací do centra dění Coca-Colu jako produkt. V minulých letech se značka věnovala řadě témat, ale důraz na produkt z komunikace trochu vymizel. Nechci v žádném případě říkat, že to bylo špatně, to bychom ostatně nemohli být dlouhodobým lídrem, co se týká lásky ke značce. Ale v centru komunikace musí být zážitek z jejího pití,“ prohlásil Blaško. Coca-Cola v Česku loni například oslavovala Mezinárodní den leváků či pomáhala znovuobnovit tradici společného stolování.

Současná kampaň využívá vizuály fotografů Guye ArocheNachema Ricciho či píseň interpretovanou australským zpěvákem Conradem Sewellem.

Kampaň vychází z nové globální marketingové strategie One brand, která poprvé v historii firmy pokrývá všechny výrobky značky Coca-Cola, dostupné i na českém trhu, tedy Coca-Cola, Coca-Cola light a Coca-Cola Zero, pod jednu. Nový slogan Taste the feeling (Ochutnej pocit) po sedmi letech nahrazuje předchozí Open happiness, představený v roce 2009.

Kampaň Taste the feeling bude během letoška postupně spuštěna na všech trzích po celém světě a bude obsahovat řadu prvků, mezi nimiž bude 10 televizních spotů od celkem čtyř agentur, celkem 100 vizuálů pro plakáty i online (fotografie vytvořili módní fotografové Guy ArochNacho Ricci), nová hymna (napsali ji Scott Fritz, Jeremy BircherJosh Jones, nazpíval Conrad Sewell, remixoval pak Avicii) a znělka a interaktivní digitální aplikace s možností sdílení personalizovaných gifů na TasteTheFeeling.Coca-Cola.com, microsite přeložené do 20 jazyků.

Hlavní spot kampaně Anthem z dílny agentury Mercado-McCann má zachycovat každodenní životní okamžiky, které spojuje Coca-Cola – jako je bruslení s přáteli, první rande, první polibek a první láska.

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Billboard z nové kampaně Coca-Coly

Coca-Cola také hodlá v Česku a na Slovensku dál spolupracovat se čtveřicí influencerů, jimiž jsou youtubeři Teri Blitzen, Johny MachetteGoGoMan (občanskými jmény Tereza Hodanová, Jonáš ČumrikDaniel Štrauch) a bloggerka a moderátorka Koko (Veronika Kokešová). Koko, Teri Blitzen a Johny Machette přitom dlouhodobě propagují značku Coca-Cola jako takovou, GoGoMan je spojen s Fantou. „Všichni čtyři budou zapojeni do všech dalších letošních kampaní, které přijdou. Jde o novou disciplínu, při níž se necháváme influencery inspirovat a neustále se učíme. Spolupráce není dána žádnou definicí, ale vycházíme při ní ze vzájemné komunikace,“ tvrdí Blaško. 

Teri Blitzen a Johny Machette se zúčastnili spolu s dalšími pozvanými influencery z celého světa globálního představení nové kampaně Taste the feeling 19. ledna v Paříži, přičemž jejich fotky, zveřejňované na Instagramu s hashtagem #Tastethefeeling, získaly nejvíc „lajků“ ze všech, které v tu dobu nesly tento hashtag. „Hodně mě to překvapilo, ale vysvětluju si to tak, že jsme si za ambasadory vybrali influencery, kteří se značkou opravdu rezonují a tuto rezonanci dokážou přenést na své publikum,“ uvedl k tomu Blaško.

 

#tastethefeeling (Just a picture)

Fotka zveřejněná uživatelem johnymachette (@johnymachette),

 

#TasteTheFeeling

Fotka zveřejněná uživatelem Teri Blitzen (@terihodanova),

Pokud jde o spolupráci s komunikačními a mediálními agenturami, nechystá se podle marketingového manažera letos žádná změna. „Upřednostňujeme dlouhodobou spolupráci, takže i nadále budeme pracovat s komunikační agenturou Mayer McCann-Erickson, aktivační agenturou United People Brand Activation a mediálními agenturami Starmedia a Starcom (obě patří do skupiny Starcom Mediavest Group). Mayer McCann-Erickson a Starmedia jsou z Bratislavy, United People Brand Activation je brněnská agentura a Starcom pražská,“ dodal Blaško. Produkční divize Starcomu, společnost Starlink, navíc připravila pro aktuální kampaň Coca-Coly síť velkoformátových indoor nosičů, včetně obří plachty, kterou se Coca-Cola prezentuje v obchodním centru Nová Karolína v Ostravě. Plachta svými 320 čtverečními metry předčí podle Starlinku i venkovní prizmu na Kongresovém centru v Praze.

Plachta Coca-Coly v ostravském obchodním centru

Plachta Coca-Coly v ostravském obchodním centru