
Kreativní tým agentury Cognito: zleva Jan Špičák, Michaela Oulehla, Jan Janča a Peter Treščák
Kreativní tým brněnské agentury Cognito navrhl novou marketingovou a komunikační strategii pro západočeské město Aš. Jejím cílem je zvýšit povědomí o Aši i o příležitostech, které nabízí k podnikání, práci, rekreaci a občanskému životu. Strategie má zároveň přispět k řešení problémů vyplývajících z polohy města, jeho poválečné a porevoluční historie i ze současné ekonomické a sociodemografické situace.

Klíčový vizuál marketingové a komunikační strategie města Aš
Kreativí tým agentury Cognito, který tvořili Jan Špičák, Michaela Oulehla, Jan Janča a Peter Treščák, se svou novou prací rozhodli zbořit stereotypy a na Aš se podívali doslova z jiného úhlu. Otočením mapy republiky tak Aš dostali na její špičku.
„Ano, je to nadsázka, ale schopnost nebrat se zcela vážně je pro komunikaci značky malého města důležitá. Navíc, a zde začíná první část příběhu, je Aš skutečně na geografické špičce republiky, dlouhodobě okupuje také první místa v seznamu českých měst a je také první na ráně, když se vydají na pochod dějiny západní Evropy,“ říká šéf Cognita Jan Janča.
Marketingová a komunikační strategie města nestojí na jednom sloganu. Má další vrstvy, které komunikují specifické vlastnosti a výhody města k jednotlivým cílovým skupinám. Sdělení tak pracují se slovním spojením „máš Aš“ a zvukovou podobností slov máš a Aš - třeba Na štěstí máš Aš nebo Příležitostí máš až Aš.
Třetí, a zároveň poslední, komunikační vrstva plynule navazuje a rozvíjí vrstvu druhou. „Cílem je komunikovat přímo s konkrétními cílovými skupinami a zapůsobit na jejich emoce, přání a potřeby. Reflektuje také demografii Aše, a proto počítáme i s jazykovými mutacemi v němčině, vietnamštině či romštině,“ vysvětluje Michaela Oulehla. V této vrstvě se pracuje se slovní hříčkou Aš… tam, která vychází ze spojení „až tam“. Aplikace třetí úrovně komunikace jsou vhodné pro různé mediatypy, onlinem počínaje a outdoorem konče.

Ukázka aplikace vizuálu na citylight
Součástí výstupu byly i další aplikace kreativní strategie a vizuálního stylu, konkrétně návrh propagačních předmětů, v rámci nichž jsou opět použity slovní hříčky ve spojení s daným předmětem.

Deštník, který spojuje branding reklamních předmětů s hrou s názvem města

Také objektivní problém se sexuální turistikou lze brát jako příležitost pro komunikaci města

Aplikace na ekologickou nákupní tašku

Tričko určené pro obyvatele města, prokazující jejich příslušnost k elitě

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou

Daniela Chovancová přešla z Alzy do Kiwi.com

Regionální obchod A 11 řídí Fajtl, ředitelkou redakcí a obsahu je Štanglová
