Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Čokoláda Rom sponzoruje zrušené sportovní akce

Značka rumunských čokolád nabízí svoji podporu mezinárodním eventům po celém světě.

Rom Chocolate, malá značka zabalená v barvách rumunské národní vlajky, nabízí sponzoring všem významným mezinárodním akcím, které musely být zrušeny. Ačkoli se jedná o tamější ikonickou značku - je to první rumunská čokoládová tyčinka uvedená na trh v roce 1964 a zabalená v rumunských barvách -, Rom nikdy dřív nedosahoval takových rozpočtů, aby mohl sponzorovat velké mezinárodní akce. Pro uvedení Rom Buzz, jejich nejnovějšího produktu v podobě čokoládové oplatky s rumovou náplní, však značka identifikovala pro sebe dosud neprozkoumané území a znovuobjevila tak možnost sponzoringu. Nabízí tak podporu těm akcím, u kterých si to může dovolit - tedy těm zrušeným.

Většina mezinárodních sportovních, kulturních a hudebních eventů byla pro rok 2020 zrušena a spolu s nimi i všechny rozpočty na reklamu, které by do nich velké značky investovaly. Značka Rom jim teď na webu kampaně getsponsoredbyrom.com nabízí sponzorské balíčky, dostupné v limitovaném počtu.

Aktuální marketingová komunikace značky Rom

Aktuální marketingová komunikace značky Rom

„V roce, který je zasažen pandemií, kdy značky vzdaly některé ze svých plánů, jsme se v těch našich rozhodli pokračovat zavedením nového produktu – Rom Buzz. Sladká oplatka plná rumu má za cíl osladit události, které byly zrušeny. Rozhodli jsme se být optimisti a zvrátit tento náročný rok v ten nejlepší pro launch sušenky Rom Buzz,“ míní Gabriela Munteanu, marketingová ředitelka tradičního a největšího rumunského výrobce cukrovinek Kadia Dulce. Podnik produkuje právě i čokolády Rom.

„Značce Rom nejsou odvážné kampaně cizí. V uplynulých letech vyměnila na svém obalu rumunskou vlajku za americkou, což v mnohých vyvolalo vztek a znovu nastartovalo rumunské spící vlastenectví; změnila image Rumunů na Googlu (z těch ‚hloupých‘ na ‚chytré‘), pomohla světu porozumět rozdílu mezi Budapeští a Bukureští nebo odprezentovala prvního velvyslance v podobě umělé inteligence v zemi. Rom možná nemá takové marketingové budgety jako zahraniční hráči, ale stále nás nutí posouvat hranice naší kreativity. V kontextu dnešního světa také věříme, že naše odvětví má odpovědnost pomáhat značkám nejen zodpovědně jednat a odlišovat se, ale také pobavit. Chtěli jsme do dnešního světa vnést trochu optimismu tím, že navrhneme lehčí tón v kampani, která je zaměřená na ‚new normal‘, doplňuje Catalin Dobre, kreativní ředitel agentury McCann pro Rumunsko a pro střední a východní Evropu, který je se svým týmem pod netradiční kampaní podepsán.