Brněnské Cognito se stalo první certifikovanou digitální agenturou reklamního systému Colpirio v Česku. Colpirio umožňuje pokročilé behaviorální a kontextové cílení reklamy v reálném čase ve spojení s jejím programatickým nákupem. Specialisté Cognita se během certifikace naučili využívat datovou a prediktivní analytiku v digitálním marketingu. Colpirio udává, že díky adekvátnímu cílení a strategiím zajišťuje až o 700 % vyšší než průměrnou míru prokliku a výrazně nižší cenu za konverzi.
„Pro certifikaci v systému Colpirio jsme se rozhodli především proto, že zpřístupňuje pokročilé cílení a nákup prostoru v RTB také inzerentům s nižším rozpočtem. Efektivní kampaně v něm lze plánovat už při rozpočtu 10.000 Kč měsíčně, což je pro menší a střední firmy ideální,“ podotkla Lenka Stehlíková, vedoucí oddělení digitálního marketingu Cognita. „Do konce roku 2018 chceme certifikovat aspoň pět dalších kvalitních digitálních agentur,“ doplnil šéf Colpiria Karel Pavlíček.
Nároky na kvalifikaci specialistů plánujících digitální kampaně rostou s tím, jak se v oboru prosazují big data technologie a umělá inteligence. Efektivní práce se systémy umožňujícími pokročilé cílení a segmentaci proto vyžaduje znalosti statistiky a datové analytiky. Konkrétně Colpirio využívá umělou inteligenci pro zpracování velkých dat a analýzu obsahu webů i zájmů jejich uživatelů. Takto získané informace navíc umožňuje kombinovat s vlastními daty zákazníků i daty partnerů, a to jak pro plánování a cílení digitálních kampaní, tak i pro audity návštěvnosti a personalizaci obsahu webů i e-shopu.