Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

ČR má nejvyšší výdaje na online reklamu na osobu v regionu

Roční výdaj téměř 60 eur na osobu je nejméně 2,5 krát vyšší než v ostatních zemích.

Česko má nejvyšší výdaje na internetovou reklamu na obyvatele v regionu střední a východní Evropy. Roční výdaj téměř 60 eur na osobu je nejméně 2,5 krát vyšší než v ostatních zemích.

Vyplývá to z údajů společnosti Gemius, který ve zmíněných regionech měří návštěvnost, v Česku spolu s agenturou Mediaresearch. Výsledky přináší studie gemiusAudience, která se pravidelně provádí na mnoha evropských trzích.

S velkým odstupem za Českem loni skončily Maďarsko, Slovinsko a Polsko s výdaji mírně nad 20 eur ročně na osobu. Nejmenší výdaje mají Bělorusko, Rumunsko a Srbsko. Letos se výdaje na online reklamu v regionu zvýšily o třetinu, což je nejvíce na světě.

Výdaje na online reklamu na jednoho uživatele internetu (v eurech, 2010)

Výdaje na online reklamu na jednoho uživatele internetu (v eurech, 2010). Zdroj: IAB Europe, TNS LT, SPIR, ZenithOptimedia, Gemius.

Počet uživatelů internetu ve střední a východní Evropě v roce 2011 stoupl meziročně přibližně o 16 milionů.

Největším internetovým trhem v regionu je Rusko. Internetová populace tam přesahuje 50 milionů uživatelů a jen za poslední rok se počet uživatelů Runetu zvýšil o více než 10 milionů. Následuje Turecko, Polsko, Rumunsko a pátá je Česká republika s téměř 6 miliony uživatelů.

Počet uživatelů internetu v zemích regionu střední a východní Evropy (2010 – 2011)

Počet uživatelů internetu v zemích regionu střední a východní Evropy (2010 – 2011). Zdroj: Ukrajina: gemiusAudience; Maďarsko: gemius/Ipsos Fusion Data; Lotyšsko: gemiusAudience; ČR: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius; Rumunsko: Mercury Research; Slovensko: AIMmonitor - AIM – Mediaresearch & Gemius; Bulharsko: gemiusAudience (data shromážděná pomocí výzkumu Synovate research); Polsko: Megapanel PBI/Gemius; Slovinsko: gemiusAudience; Turecko: Ipsos KMG; Rusko: odhady společnosti Gemius založené na statistikách FOM/datech gemiusFusion; Estonsko: gemiusAudience (data shromážděná pomocí TURU-UURINGUTE AS research); Litva: gemiusAudience; Chorvatsko: Gemius/Valicon; Bělorusko: gemiusAudience; Rumunsko: Euromonitor; Bosna: gemiusAudience; Srbsko: www.internetworldstats.com (červen 2010) (věk – Litva, Polsko: 7+; ČR: 10+; Chorvatsko, Turecko: 12+; Estonsko, Lotyšsko, Maďarsko: 15+; Ukrajina: 16+; Rusko: 18+; Slovinsko: 10-75; Slovensko: 14-79; Bosnia: 15-65; Bulharsko: 15-69; Bělorusko: 15-74)