České Radiokomunikace začaly nabízet nový produkt HbbTV manager pro ovládání a správu obsahu televizních stanic včetně reklamních formátů v prostředí hybridního televizního vysílání.
Spuštění služby je plánováno od ledna 2016, od prosince budou probíhat ostré testy. Už nyní běží pilotní vysílání například na stanicích Óčka a Primy. Sdělil to dnes strategický manažer pro HbbTV Českých Radiokomunikací Jiří Lichý na workshopu k hybridnímu televiznímu vysílání.
„Hlavním přínosem nově nabízené služby je jednotné prostředí pro vstup a ovládání hybridního vysílání a unifikace jednotlivých reklamních formátů v HbbTV na všech televizních stanicích,“ řekl Lichý. To má zjednodušit výrobu reklamních spotů pro inzerenty a motivovat je tím k využívání platformy hybridního vysílání.
V nabídce je desítka reklamních formátů
V hybridním vysílání je v současné době nabízeno přibližně deset reklamních formátů. Jedním z nich je využití interaktivního linku na televizní spot, kdy divák může vedle sledování standardního reklamního spotu učinit nějakou akci. Například objednat si testovací jízdu, získat voucher nebo slevu na produkt a podobně.
Dalším formátem je RedButton branding (výzva k zmáčknutí červeného tlačítka). Ten aktuálně využil ve své kampani mobilní operátor Vodafone k promování rodinného tarifu Red+ v hybridním vysílání televize Prima.
Dalšími inzertními možnostmi jsou microsite produktu, banner na HbbTV stránkách (vhodný k promování programu), Click2Play (umožňuje spuštění videa), sponzoring pořadů, videoreklama v archivu (preroll, midroll, postroll), TV sázení (vhodné pro různé soutěže) a další. Formáty je také možné mixovat, což je podle Lichého ideální způsob.
Služba nabízí televizím také propojení s jejich internetovými stránkami. Kromě reklamních spotů mohou televize nový nástroj využívat i pro selfpromo.
Cílem je sjednotit HbbTV prostředí
Nový nástroj není určen pouze stanicím vysílajícím v multiplexech Českých Radiokomunikací, ale i těm, které jsou v konkurenčních pozemních sítích, nebo na satelitních a kabelových platformách. Cílem je tak sjednotit podobu hybridního vysílání na celém trhu.
Televizní stanice by měl nový nástroj vyjít na desítky tisíc korun měsíčně podle toho, v jak velkém rozsahu jej budou využívat. Ze strany Českých Radiokomunikací je potřeba pokrýt náklady na vývoj platformy, na provoz infrastruktury a servis, který k tomu zajišťují.
S technologií HbbTV obecně už déle pracují hudební Óčko a veřejnoprávní Česká televize, komerční Prima letos v HbbTV začala zavádět reklamní kampaně. České Radiokomunikace se všemi hlavními televizemi včetně TV Nova o využití jejich nové služby HbbTV manager jednají.
Češi mají tři čtvrtě milionu televizorů s HbbTV

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life

Metoda Markovič: Hojer. Na festivalu Serial Killer poprvé vyhrál český seriál
