Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

Creative Dock uvádí životní pojištění Mutumutu

Nejdražší investice studia Martina Pejši přes mobilní aplikaci kontroluje zdravý život.

Tým Mutumutu. Vlevo Jindřich Lenz, vpravo Jiří Caudr

Tým Mutumutu. Zcela vlevo zakladatel projektu Jindřich Lenz, zcela vpravo šéf marketingu Jiří Caudr

Od začátku října si Češi mohou nově sjednat životní pojištění u nové firmy Mutumutu, která se profiluje jednoduchými smluvními podmínkami, krytí ryzik, které jiná pojištění na trhu nekryjí, a motivačním systémem odměn za zdravý životní styl. Firmu Mutumutu prostřednictvím společnosti CD Insurance Holding vlastní a provozuje tvůrčí studio Creative Dock Martina Pejši. Jde o zatím největší investici studia, které produkovalo třeba startupy Zonky, HoppyGo či Kupnajisto.cz. Pojištění Mutumutu se de facto sjednává u Komerční pojišťovny, která patří Komerční bance. Sjednání porbíhá výhradně prostřednictvím internetu. “Společnost nevyužívá síť agentů, drahá služební auta ani luxusní kanceláře a ve všech směrech minimalizuje náklady na provoz,” prohlašuje tým Mutumutu.

Ten v tandemu vedou David Bystrzycki, bývalý generální ředitel splátkové společnosti Home Credit, kde pracoval od roku 2006, a Jindřich Lenz. Nová firma se na vstup na trh připravovala přes rok a aktuálně ji tvoří tým 20 lidí. Letošní investice do startupu činí 21 milionů Kč, a to včetně výdajů na marketingové kampaně. Za první dva dny zaznamenalo 50 zákazníků, dalších téměř 800 požadavků na nové smlouvy aktuálně vyřizuje. V plánu je uzavřít do února 500 smluv, za celý příští rok celkem 4.000, další rok 10.000. Jak řekl ředitel Bystrzycki, projekt bude hospodařit vyrovnaně, pokud zvládne uzavírat 300 až 400 smluv měsíčně.

Kampaň na nový produkt naostro začala ve čtvrtek 4. října, její součástí je spot určený pro online, který režíroval Benjamin Tuček, a venkovní nosiče, jako jsou billboardy či rámečky v MHD. Venkovní kampaň se přitom soustředí na Prahu, na Brno a na Liberec. Kampaň vede Jiří Caudr, který se v Creative Docku stará právě o marketing, a připravil ji kreativní tým Creative Dogs, spadající rovněž pod Creative Dock. Na značce samotné i na kampani spolupracovalo studio Yinachi, supervizi držel Robert Peňažka.

Mutumutu: Mrkve (Creative Dock)

Mutumutu: Mrkve (Creative Dock)

Mutumutu: Ořech (Creative Dock)

Mutumutu: Ořech (Creative Dock)

Mutumutu: Banán (Creative Dock)

Mutumutu: Banán (Creative Dock)

Mutumutu: Borůvky (Creative Dock)

Mutumutu: Borůvky (Creative Dock)

Ostré kampani předcházel od konce srpna do konce září teaser v podobě osmi billboardů v Praze. Tam se očekává nejvíc klientů nového online pojištění. Slogan Vás nepojistíme! v této části kampaně upozorňoval, že nově chystané pojištění nebude pro každého. Billboardy přilákaly na web skoro 4.700 lidí, z nich 7 % zanechalo na sebe kontakt.

Vás nepojistíme

Teaserová část kampaně probíhala na venkovních plochách v Praze

Mutumutu slibuje, že zodpovědný přístup k životu a zdraví může zlevnit životní pojištění až o 30 %. Týká se to konkrétně těch, kteří pravidelně sportují, nekouří a chodí na preventivní lékařské prohlídky.  To vše by měla kontrolovat přidružená mobilní aplikace. Ta by pro sledování pohybu měla být postupně propojena se službami pro sdílení kol Rekola či s platformou pro komunikaci nad skupinovými sporty Týmuj.cz, aby poznala, kdy se pojištěný hýbe, jakým způsobem a jak dlouho. “Stavíme tak v podstatě dva startupy – pro online pojištění a pro trackování sportu,” podotkl ředitel projektu David Bystrzycki.

Mobilní aplikace se po sjednání pojištění propojí s dalšími zdravotními a lifestylovými aplikacemi, jako jsou Zdraví od Applu nebo Google Fit od Googlu, a začne započítávat body zdravého životního stylu. Kromě sportovních aplikací hlídá Mutumutu v mobilu také to, zda uživatel nekouří a zda dochází na pravidelné lékařské prohlídky, ze kterých musí do aplikace nahrát potvrzení. Podle výše získaných bodů pak pojistitel klientům vypočítá výši slevy z celkového pojištění. Aplikace je k dispozici pro Android i iOS.

Sportovní body Mutumutu získává z jiných aplikací, jako je Zdraví, Google Fit nebo i Rekola a Týmuj

Sportovní body Mutumutu získává z jiných aplikací, jako je Zdraví, Google Fit nebo i Rekola a Týmuj

Záleží ale i na dalších faktorech, jako je kouření nebo prohlídky u lékaře. Z těch musí klienti předkládat potvrzení

Záleží ale i na dalších faktorech, jako je kouření nebo prohlídky u lékaře. Z těch musí klienti předkládat potvrzení

Na základě zdravotních bodů může klient získat až 30% slevu z pojištění

Na základě zdravotních bodů může klient získat až 30% slevu z pojištění

Zdravé životní pojištění online

  • Značka: Mutumutu
  • Klient: Mutumutu, respektive CD Insurance, respektive Creative Dock
  • Agentury: Creative Dogs, Yinachi (supervize Robert Peňažka)
  • Mediamix: out-of-home, online
  • Režie spotu: Benjamin Tuček
  • Kamera: Lukáš Hyksa
  • Produkce: Zdeněk Janáček (Creative Whatever)