Češi investují do měření sledovanosti v reálném čase

Po Slovinsku, Chorvatsku a Srbsku chce začínající firma TVbeat expandovat dál do Evropy.

Výstupy z měření firmy TVbeat

Výstupy z měření firmy TVbeat. Kliknutím zvětšíte

Londýnská začínající firma (start-up) Iptvbeat získala investici 2 miliony dolarů od pražského investičního seskupení Credo Ventures v čele s Ondřejem Bartošem a britského fondu Episode 1. Firma se zabývá měřením sledovanosti v reálném čase. Zároveň mění název na TVbeat.

Elektronické měření sledovanosti, které se konkrétně v Česku používá od druhé poloviny roku 1997, dosud dává výsledky druhý den ráno.

TVbeat využívá data ze set-top boxů připojených k internetu a slibuje doručovat data z kabelových, satelitních a IPTV televizních služeb, stejně tak jako z archivů videa na vyžádání a tzv. over-the-top (OTT) služeb, tedy zjednodušeně řečeno vysílání přes internet.

Udává, že momentálně měří 15 milionů interakcí denně, bez ohledu na to, na které platformě diváci zrovna video či vysílání konzumují, a to hned, jak se dívají. Sloužit tak má televizním editorům, programovým ředitelům a marketingovým týmům, které budou moci upravovat obsah vysílání v reálném čase, podle okamžité reakce diváků.

FIrma vedená Robertem Farazinem existuje teprve od loňska. Systém má za sebou pilot ve Slovinsku, Chorvatsku a Srbsku, letos chce s pomocí nové investice expandovat dál do Evropy.

Sdílejte