Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Crha ke Klase: je logické, že zadavatel chce ucelený výsledek

Senior consultant přední tuzemské PR agentury Vladan Crha polemizuje s místopředsedou oborové asociace, šéfem konkurenční FleishmanHillard Radkem Maršíkem.

Vladan Crha

Vladan Crha

Dovolím si nesouhlasit s názorem, který v komentáři na Médiáři prezentoval Radek Maršík. Popisuje v něm způsob vyhlášení výběrového řízení na podporu značky Klasa, který podle něj neumožňuje výběr kvalitního PR. Je pravda, že zadavatel (Státní zemědělský a intervenční fond) poptává v největším bloku výběrového řízení na strategickou, kreativní a PR část nabídky několik oblastí současně. Nemyslím si ale, že to je nutně špatně. Rozhodně ne z pohledu klienta.

To, že jsou odděleny tak odlišné věci jako nákup médií, ochutnávkové akce a strategická komunikace, myslím nikoho nepřekvapí. Je ale podle mého názoru logické, že v největší „komunikační“ části zadavatel chce dostat ucelený výsledek – integrovanou komunikační kampaň, která bude co nejefektivnější. Ani ho přitom nemusí tolik zajímat, jak budou jednotlivé činnosti přesně roztříděny do dílčích příbuzných disciplín. Ty se navíc v reálu velmi často překrývají (třeba PR, scoiální média, obsahový marketing). Je potom zřejmé, že tento jednotný přístup bude jednodušeji získávat od jednoho subjektu než od sebelepších tří nebo čtyř samostatných vysoutěžených firem.

S Radkem Maršíkem souhlasím v tom, že (dobré) reklamní agentury dělají skvělé reklamní kampaně, stejně jako (dobré) PR agentury dělají skvělé PR kampaně. To však není důvod pro to, aby PR firmy čekaly na to, až je někdo osloví a cítily se dotčeny, že pro ně není vytvořena speciální kategorie. Kde je vůle, je i cesta. V AMI Communications (a ve vší skromnosti se pokládáme za jednu z nejlepších PR agentur na trhu) jsme se spojili s neméně silným partnerem v podobě Young & Rubicam a do výběrového řízení jdeme společně. Nikde samozřejmě není dáno, že vyhrajeme. Ale snažíme se o to.