Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

ČRo Plus nebude „překlopený Radiožurnál bez písniček“

Hlavní moderátorskou dvojicí stanice Český rozhlas Plus bude Barbora Tachecí a Jan Bumba. Program bude uzpůsoben i pro vysílání mimořádných událostí.

Od 2. listopadu začne v rámci Českého rozhlasu vysílat nový, celkem už čtvrtý celoplošný okruh, zpravodajsko-analytický kanál Český rozhlas Plus. Rozhlasová stanice, která doposud vysílá na středních vlnách nebo digitálně v multiplexu či na internetu, se přechodem na VKV (doposud je jen na frekvencích pražské Reginy) zpřístupní dalším posluchačům. Naladit si ji bude moci téměř 60 % obyvatel České republiky. Vysílat bude 24 hodin denně a nabídne posluchačům nonstop program mluveného slova.

Novou stanici a její program dnes představili na tiskové konferenci v sídle Českého rozhlasu její šéfredaktor Alexandr Pícha, ředitel centra vysílání Ondřej Kopa a náměstek programu generálního ředitele René Zavoral. Ten omluvil ze zdravotních důvodů neúčast generálního ředitele Petera Duhana, který na své pozici po rezignaci setrvává do 3. listopadu. On přitom projekt stanice mluveného slova prosadil.

Analyticko-publicistická stanice s komentovaným zpravodajstvím podle Reného Zavorala stojí na čtyřech základních pilířích. Těmi jsou politika, byznys, věda a společnost. Plánovány jsou i satirické pořady, které se ale neobjeví hned se startem nového programu.

Personálně se bude program opírat o moderátorskou dvojici Barbora Tachecí a Jan Bumba, kteří jsou i tvářemi kampaně stanice. V týmu bude také Jan Burda, Michael Rozsypal, Renata Kropáčková, z Economie přijde redaktorka Hospodářských novin Marie Bastlová.

„Cílíme na náročnější publikum. Budeme jediná stanice mluveného slova na celém trhu. To ale neznamená, že překlopíme Radiožurnál bez písniček nebo vytvoříme zvukovou verzi ČT 24. Lišit se budeme tím, jak budeme informace zpracovávat a dále s nimi pracovat,“ řekl Ondřej Kopa.

Základem programu budou tři pásma, proud aktuální publicistiky, večerní zpravodajství a víkendové zpravodajství. Některé pořady bude mít stanice společné s hlavní zpravodajskou stanicí Českého rozhlasu Radiožurnál. Půjde o Hlavní zprávy ve 12.00 a v 18.00. Z Radiožurnálu přejde naopak na Plus pořad Šedesát minut. Zcela novými pořady bude například Jak to bylo doopravdy nebo diskusní Kritický klub. Ve večerních hodinách se objeví i vysílání v angličtině, v 19.05 a 20.05.

Programové schéma ČRo Plus

Programové schéma ČRo Plus

Programové schéma ČRo Plus

„Program se bude muset umět přizpůsobit aktuálnímu dění. Budeme umět na základě situace přepnout do módu mimořádného vysílání. Přinášet výstupy z tiskových konferenci, briefingů, podle naléhavosti témat,“ řekl Kopa.

Na víkendové dny jsou připraveny magazíny, například nadčasový rozhovor týdne Osobnost Plus, dále Vertikála, Evropa Plus, Mezi námi. Současné pořady se budou dále rozvíjet. Stanice počítá i s podcastem, kde se objeví celkem asi 30 pořadů.

Rozjezd stanice Český rozhlas Plus podpoří kampaň v printu, onlinu a na sociálních sítích. Poběží od 26. října do 8. listopadu. Jejími tvářemi budou nejen moderátoři stanice včetně hlavní dvojice Barbory Tachecí a Jana Bumby, ale i osobnosti veřejného života. Například Dana Drábová, předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, a Josef Šlerka, sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí, oba vystupují v propagačních videospotech.

 

Barbora Tachecí je tváří nové kampaně ČRo Plus. Foto: Český rozhlas

Barbora Tachecí je tváří nové kampaně ČRo Plus. Foto: Český rozhlas

 

Jan Bumba v kampaní ČRo Plus. Foto: Český rozhlas

Jan Bumba v kampaní ČRo Plus. Foto: Český rozhlas