Cruxo získalo dvacetimilionovou investici, zakladatele doplnil Martin Švarc

Startup pro monetizaci retailových médiích má nově pět majitelů a dostal peníze na rozvoj.

Aktuální pětice majitelů startupu Cruxo

Aktuální pětice majitelů startupu Cruxo: Petr Pavlík, Michal Trunkát, Jan Galgonek, Martin Švarc, Matěj Novák

Česká platforma Cruxo, která se zabývá zprostředkováním reklamy výrobců a značek na webech internetových obchodů, dostala investici celkem 20 milionů Kč z fondů Czech Founders, Presto Ventures a Zaka. Startup ji hodlá využít na další expanzi v Česku i v zahraničí. Jde přitom cestou „amazonizace“, tedy monetizace vlastního prostoru takzvaných retailových médiích.

„Reklama v masových médiích za posledních 20 let prošla transformací, kterou aktuálně začíná zažívat také reklama v místě prodeje. Cruxo je platforma, která zjednodušuje proces plánování, tvorby, zadávání, vyhodnocování a optimalizace online kampaní. Naši klienti tak zároveň efektivněji vytěžují vlastní reklamní prostor k propagaci výrobků svých dodavatelů. Výsledkem je nejen spokojenější zákazník, ale také vyšší návratnost investice do podpory prodeje, což znamená vyšší obrat a zisk jak pro dodavatele, tak i pro prodejce,“ shrnuje model platformy Cruxo jeden z jejích zakladatelů a technický ředitel Matěj Novák, někdejší zakládající šéf online reklamní burzy CPEx.

„Cruxo pomáhá dodavatelům na e-shopech zviditelnit značku a ovlivnit tak jejich virtuální regál. Pro retailery přinášíme zvýšení profitability a hodnoty nákupního košíku,“ doplňuje šéf startupu Michal Trunkát, s dekádou zkušeností z managementu koncernu Procter & Gamble. Další ze zakladatelů Petr Pavlík v minulosti šéfoval e-shopu s potravinami Rohlik.cz. K zakládajícím partnerům patří ještě Jan Galgonek, s největším vlastnickým podílem, zároveň zakladatel agenturní skupiny Mind2Flo.

K partnerům Cruxa se čerstvě přidal Martin Švarc, bývalý obchodní ředitel Seznamu. Ten ke konci dubna ukončil své působení v Ringier Axel Spinger a od května začal působit ve startupu, kde zastává roli komerčního ředitele. Ve firmě získal podíl 12,3 %, Galgonek drží 33,2 %, Pavlík 20 %, Trunkát 19,5 % a Novák 15 %.

Poslechněte si víc o startupu Cruxo