Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

ČSOB mění image. Chce být přátelštější

Banka představuje nový komunikační koncept, kampaň i produkt. Komunikace má přitom mnohem víc cílit na rodiny než na silné osobnosti, o něž se opírala dřív.

ČSOB se víc zaměřuje na rodiny s dětmi

ČSOB se víc zaměřuje na rodiny s dětmi

Jako „užitečná, přátelská a inovativní“ banka se chce od pondělí 24. srpna prezentovat ČSOB. Nový komunikační koncept uvede marketingová kampaň Kdo by teď myslel na banku? ČSOB současně představuje nový produkt nazvaný Cool karta bez účtu, určenou především dětem od šesti do čtrnácti let, která při každém použití odešle SMS zprávu rodičům.

„Rozhodli jsme se, že potřebujeme změnit obchodní strategii a probíhá u nás velká transformace, která bude brzy vidět i navenek. Důvodem je změna chování klientů a nové technologie,“ prohlásil Tomáš Jaroš, ředitel designu a marketingu ČSOB. „Pětadevadesát procent plateb probíhá automatizovaně mimo pobočky, 680.000 klientů ČSOB má internetové bankovnictví. Exponenciálně roste počet stažení ČSOB Smartbankingu, činí 250.000,“ tvrdí Jaroš. To podle něj dokládá, že lidé si jednoduché věci chtějí dělat sami.

Nové hodnoty ČSOB podle Jaroše vystihují slova férovost, užitečnost a radost. Banka spustila nedávno nový web a představila nové produkty, například sportovní karty pro kluby, které fungují současně jako permanentka na utkání. Brzy se měl představit takzvaný smart klíč. V současnosti představila banka nový produkt Cool karty vycházel podle Jaroše i z pozorování v rodinách, jak děti zacházejí s penězi. „ČSOB byla vnímaná jako drahá banka, chceme tento pohled změnit,“ dodal Jaroš.

Nová kampaň zahrnuje čtyři spoty, z toho jeden imageový a tři produktové, zaměřené na ČSOB Plus Konto a Cool kartu. Kampaň, kterou připravila agentura DDB, se objeví také na internetu a venkovních nosičích.

Spoty režíroval Juraj Janiš. „Rozhodli jsme se zachytit uvěřitelnou situaci ze života, která v sobě skrývá silné emoce,“ tvrdí Renata Pixová-Němcová, ředitelka marketingové komunikace ČSOB. Komunikace podle ní mnohem víc cílí na rodiny než na silné osobnosti, o něž se opírala dřív. Rodiny měly možnost podílet se i na jejím vzniku prostřednictvím výzkumu, který probíhal přímo v domácnostech. Kvůli větší autentičnosti věnovala banka podle Pixové-Němcové velkou pozornost castingu, aby se vyhnula známým tvářím. Komunikace nově doplňuje oranžová barva a akvarel v záhlaví vizuálů.

Předplacená karta pro mladé vychází podle zástupců ČSOB z toho, že kapesné je jeden z prvních prvků finanční gramotnosti, s nimiž se dítě setká. „Dnešní děti jsou online, je to pro ně samozřejmost, neznají dobu bez neustálého připojení k internetu. Chodit pro kapesné za rodiči pro ně není cool,“ říká Jana Opršalová, výkonná manažerka segmentu Platební komfort ČSOB a Ery. Kapesné spolu s nenadálými výdaji na děti představují podle ní významné položky. Děti si navíc většinou samy spoří. „Děti velmi brzy začínají vnímat i pohyby imaginárních peněz, jako je výplata a podobně,“ uvedla Opršalová.

Cool karta podle ní umožňuje rodičům, aby své děti učili zacházet s bezhotovostními platbami. Má jít o klasickou bezkontaktní dobíjitelnou platební kartu, nenapojenou na žádný platební účet. Stojí 99 Kč, dobití je zdarma, platí se jen za výběr z bankomatu. Peníze na kartu lze dobíjet jinou kartou nebo příkazem k úhradě či bankovním převodem. Utratit lze jen to, co na kartě. Rodiče díky zasílaným esemeskám při platbách vidí, kde a na co dítě kartu použilo. Kartu provází aplikace pro Android, iPhone i Windows Mobile, ukazující přehled účtu na kartě.