ČSOB spouští službu Premium

Banka chce do konce roku získat 65.000 prémiových klientů.

Novou službu ČSOB Premium propaguje kampaň na billboardech a CLV vitrínách ve větších městech, celkem jde zhruba o 300 ploch

Novou službu ČSOB Premium propaguje kampaň na billboardech a CLV vitrínách ve větších městech, celkem jde zhruba o 300 ploch

ČSOB dnes spouští novou službu ČSOB Premium, která se zaměřuje na bonitní klienty. Cílí na lidi, kteří disponují měsíčním příjmem na účet nad 50.000 Kč, depozity minimálně 1,5 milionu Kč nebo hypotékou ve výši alespoň 3 miliony Kč.

Během roku chce získat zhruba 65.000 klientů, rekrutovaných jak ze stávajících klientů banky, tak nových. Na základě přímého oslovení stávajících klientů získala banka podle svých zástupců pro novou službu už při jejím startu přibližně 1.500 zákazníků. Službou chce ale ČSOB podle svých představitelů zvýraznit také skutečnost, že má i silnou základní širokou klientelu a pro ni uzpůsobenou nabídku.

„V minulosti se ČSOB hodně potýkala s tím, že byla vnímána jako banka pro bohaté. Řekneme-li, že máme Premium a ještě nad ním Privátní banku, tak tím, jak doufáme, současně zdůrazníme, že máme také hodně základních neboli core klientů. Nová služba nám pomůže zvýraznit naši strukturu a dát najevo, že nejsme jen banka pro bohaté. Máme také Poštovní spořitelnu, ČSOB Pojišťovnu a další služby pro širokou veřejnost,“ uvedl Petr Hutla, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel pro retail.

Pro startup ČSOB Premium je podle Hutlových slov vyčleněno 250 prémiových bankéřů na pobočkách a nově dalších šest bankéřů na speciální lince v call centru banky s přednostním právem pro klienty služby Premium. Tito bankéři jsou také dostupní přes digitální kanály. Banka také spouští online investiční platformu, kde by se měla čtyřikrát ročně objevit exkluzivní nabídka investic určená prémiovým klientům, nabízí jim prémiové pojištění a přednostní vyřízení hypotéky zdarma. Další novou službou je osobní asistent, který by měl být k dispozici nepřetržitě v Česku i v zahraničí.

„České ekonomice se daří, Češi bohatnou, bonitní klientela roste a její struktura se mění. Když jsme před několika lety zakládali osobní bankovnictví, věk bonitní klientely se pohyboval mezi 55 až 60 lety a spíš se chtěla zajistit na stáří. Dnes jsou naši prémioví zákazníci mnohem mladší, jejich věk osciluje mezi 42 a 44 lety, dělají kariéru a jsou stále ještě hodně zaneprázdněni i doma,“ prohlásil Tomáš Jaroš, výkonný ředitel útvaru design a marketing. Podle něj banka cílí novou službou na tři skupiny klientů:

První z nich podle něj preferuje osobní péči (reprezentuje 50 až 60 % prémiové klientely). Druhá skupina vyžaduje kvalitu (IT specialisté, konzultanti, lidé často se pohybující v zahraničí) a chce největší poměr kvality a ceny. Představuje zhruba 20 až 30 % cílové klientely. Třetí skupina (zhruba 20 %) si zakládá na prestiži.

Prémiová klientela podle Jaroše také více cestuje, víc se pohybuje na internetu, rozhoduje se sama za sebe, je hodně zaneprázdněná, víc spoří a víc se pojišťuje, častěji vlastní akcie a má své vlastní bydlení.

Banka prezentuje prémiové bankovnictví od 1. června formou venkovní kampaně (zhruba 300 billboardových a CLV ploch) a zejména online reklamou. Oslovila také přímo své stávající zákazníky. Podle Jaroše je ale poptávka po nové službě zatím tak vysoká, že kromě online, billboardů a přímé komunikace banka s jinými formami reklamy příliš nepočítá. Televizi do kampaně nezapojuje také z toho důvodu, že cílová skupina ji příliš nesleduje, o tiskové inzerci v ekonomických a názorotvorných titulech typu Forbesu banka ještě uvažuje. Větší vlna komunikace by případně měla přijít až koncem roku.