Nejstarší tuzemská politická strana Česká strana sociálně demokratická (ČSSD) prochází kompletním rebrandingem a změnou názvu, nově bude vystupovat jako Sociální demokracie (SOCDEM). Zkratka je ve společnosti běžně používaná a v průběhu doby zlidověla, tvrdí agentura Konektor Digital ze skupiny Konektor, která má rebranding na starosti. Autorem nového loga je Vladimír Trčka.
Nový je nejen název, ale i logo, barvy a také slogan: partaj v čele s předsedou Michalem Šmardou se vrací k heslu Lidskost místo sobectví, „jednomu z nejúspěšnějších politických sloganů“, uvádí agentura. „Restart, kterým partaj prochází, se týká politické obrody a návratu k sociálně demokratickým hodnotám,“ doplňuje Konektor. Podle Daniely Ostré ze Sociální demokracie „nejde o jednostranný návrh strany“, neboť tvůrci novou identitu „pečlivě konzultovali s voliči i potenciálními voliči“.
„Změnou názvu, loga, barev, sloganu a dalších prvků identity se strana přibližuje skandinávskému a modernímu stylu komunikace,“ prohlašuje agentura. „Cílem je přiblížit komunikaci Sociální demokracie standardu západoevropských a skandinávských sociálně demokratických stran. Proto jsme přišli s novým názvem, který je jednodušší, srozumitelnější a podtrhuje to nejpodstatnější, tedy sociálně demokratickou politiku. Lidé navíc Sociální demokracii pod zkratkou SOCDEM už znají, a nejen samotní členové, ale také novináři ji často používají,“ uvedl Rudolf Kvíz, výkonný ředitel Konektor Digital.
„Nový slogan je spíše staronový a leckomu může být povědomý. Koneckonců se jedná o variaci populárního sloganu z 90. let, který podtrhuje důležitost lidskosti ve společnosti i v politice. Vizuální identitu pak stavíme na moderním, minimalistickém stylu, který však stále odkazuje k tradičnímu symbolu sociálně demokratického hnutí, tedy růži. Podobným způsobem v Evropě komunikuje například finská či belgická sociální demokracie,“ doplnil Jan Vrobel, konzultant z Konektor Digital, který celý projekt vedl.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
