Z ČSSD je Sociální demokracie. Rebranding zajistil Konektor

Nový je název, logo, barvy a také slogan: partaj se vrací k heslu Lidskost místo sobectví.

Nové logo Sociální demokracie, dosud ČSSD, od agentury Konektor Digital

Nové logo Sociální demokracie, dosud ČSSD, od agentury Konektor Digital. "Abstraktní tvar nového loga Sociální demokracie evokující okvětní lístek v sobě nese jak prvek růže, tradičního symbolu sociálních demokratů, tak moderní symboliku, například digitální pin či kontextovou bublinu," vysvětluje agentura. Autorem loga je grafický designér Vladimír Trčka. Jako základní barvy nové identity volí strana cihlovou, bílou a černou, přičemž by cihlová barva měla vždy dominovat.

Předchozí loga ČSSD, včetně historického zcela vpravo

Předchozí loga ČSSD, včetně historického zcela vpravo

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nová vizuální identita Sociální demokracie, dosud ČSSD

Nejstarší tuzemská politická strana Česká strana sociálně demokratická (ČSSD) prochází kompletním rebrandingem a změnou názvu, nově bude vystupovat jako Sociální demokracie (SOCDEM). Zkratka je ve společnosti běžně používaná a v průběhu doby zlidověla, tvrdí agentura Konektor Digital ze skupiny Konektor, která má rebranding na starosti. Autorem nového loga je Vladimír Trčka.

Nový je nejen název, ale i logo, barvy a také slogan: partaj v čele s předsedou Michalem Šmardou se vrací k heslu Lidskost místo sobectví, „jednomu z nejúspěšnějších politických sloganů“, uvádí agentura. „Restart, kterým partaj prochází, se týká politické obrody a návratu k sociálně demokratickým hodnotám,“ doplňuje Konektor. Podle Daniely Ostré ze Sociální demokracie „nejde o jednostranný návrh strany“, neboť tvůrci novou identitu „pečlivě konzultovali s voliči i potenciálními voliči“.

„Změnou názvu, loga, barev, sloganu a dalších prvků identity se strana přibližuje skandinávskému a modernímu stylu komunikace,“ prohlašuje agentura. „Cílem je přiblížit komunikaci Sociální demokracie standardu západoevropských a skandinávských sociálně demokratických stran. Proto jsme přišli s novým názvem, který je jednodušší, srozumitelnější a podtrhuje to nejpodstatnější, tedy sociálně demokratickou politiku. Lidé navíc Sociální demokracii pod zkratkou SOCDEM už znají, a nejen samotní členové, ale také novináři ji často používají,“ uvedl Rudolf Kvíz, výkonný ředitel Konektor Digital.

„Nový slogan je spíše staronový a leckomu může být povědomý. Koneckonců se jedná o variaci populárního sloganu z 90. let, který podtrhuje důležitost lidskosti ve společnosti i v politice. Vizuální identitu pak stavíme na moderním, minimalistickém stylu, který však stále odkazuje k tradičnímu symbolu sociálně demokratického hnutí, tedy růži. Podobným způsobem v Evropě komunikuje například finská či belgická sociální demokracie,“ doplnil Jan Vrobel, konzultant z Konektor Digital, který celý projekt vedl.

Sdílejte