ČT byla v roce 2021 opět nejsledovanější, poprvé vyhrála i prime time

Česká televize je čtvrtý rok po sobě jedničkou tuzemského televizního trhu. Nova v obecné skupině diváků 15+ čtvrtým rokem meziročně klesá, Prima naopak čtvrtým rokem stoupá.

Finální, pátá část série Marie Terezie. Foto: ČT

Nejsledovanějším pořadem 1. ledna 2022 se stal novoroční projev premiéra Petra Fialy s 1,48 milionu diváků starších 15 let na ČT1 (k tomu 0,15 milionu na ČT24). Následoval pátý, finální díl série Marie Terezie, který po osmé večerní na ČT1 zaujal 1,46 milionu diváků. Foto: ČT

Veřejnoprávní Česká televize dosáhla v uplynulém roce 2021 nejvyššího podílu na sledovanosti za posledních 23 let. V obecné cílové skupině diváků od 15 let celodenní share ČT činil 32,34 %. „Lídrem trhu byla ČT tentokrát nejen v průběhu dne, ale poprvé v historii také v hlavním vysílacím čase,“ chlubí se management České televize v čele s Petrem Dvořákem.

Oproti loňsku si ČT v souhrnné sledovanosti za celý rok polepšila o půldruhého procentního bodu. Podle dalších dat Asociace televizních organizací a Nielsen Admosphere, která zveřejnil web Mediaguru, si druhá v pořadí, komerční televize Nova, naopak o tři čtvrtiny procentního bodu meziročně pohoršila, když v cílové skupině 15+ dosáhla na share 26,34 %. Rozdíl mezi první Českou televizí a druhou Novou tak loni činil rovných šest procentních bodů, jde o vůbec nejvyšší náskok ČT před ostatními vysílateli v historii měření sledovanosti, od roku 1998. Třetí Prima si loni o víc než třetinu procentního bodu polepšila, měla celoroční share 25,17 %.

Sledovanost tří hlavních televizních skupin v Česku v posledních pěti letech

  2017 2018 2019 2020 2021
Česká televize 29,20 30,13 29,99 30,86 32,34
Nova Group 30,47 29,05 28,66 27,09 26,34
FTV Prima 21,00 22,66 23,85 24,78 25,17

Základní cílová skupina 15+, celodennní share. Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere

Česká televize se už čtvrtý rok po sobě stala jedničkou tuzemského televizního trhu. Sledovanost Novy čtvrtým rokem meziročně klesá (v roce 2017 měla přes 30 %), sledovanost Primy čtvrtým rokem meziročně stoupá (v roce 2017 měla 21 %).

Loňské prvenství patří České televizi rovněž za nejsledovanější pořad roku, kterým byla nová vánoční pohádka Jak si nevzít princeznu, v premiéře uvedená na Štědrý večer. Dosud nasbírala přes 3,2 milionu diváků, z toho víc než milion v takzvané odložené sledovanosti, a to souhrnně v televizi nebo na internetu.

Svůj rekord ve sledovanosti loni zaznamenaly Události, hlavní zpravodajský pořad České televize. Průměrně je denně sledoval milion diváků (share 29,42 %), což je nejvíc za posledních 15 let.