Veřejnoprávní Česká televize dosáhla v uplynulém roce 2021 nejvyššího podílu na sledovanosti za posledních 23 let. V obecné cílové skupině diváků od 15 let celodenní share ČT činil 32,34 %. „Lídrem trhu byla ČT tentokrát nejen v průběhu dne, ale poprvé v historii také v hlavním vysílacím čase,“ chlubí se management České televize v čele s Petrem Dvořákem.
Oproti loňsku si ČT v souhrnné sledovanosti za celý rok polepšila o půldruhého procentního bodu. Podle dalších dat Asociace televizních organizací a Nielsen Admosphere, která zveřejnil web Mediaguru, si druhá v pořadí, komerční televize Nova, naopak o tři čtvrtiny procentního bodu meziročně pohoršila, když v cílové skupině 15+ dosáhla na share 26,34 %. Rozdíl mezi první Českou televizí a druhou Novou tak loni činil rovných šest procentních bodů, jde o vůbec nejvyšší náskok ČT před ostatními vysílateli v historii měření sledovanosti, od roku 1998. Třetí Prima si loni o víc než třetinu procentního bodu polepšila, měla celoroční share 25,17 %.
Sledovanost tří hlavních televizních skupin v Česku v posledních pěti letech
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |
Česká televize | 29,20 | 30,13 | 29,99 | 30,86 | 32,34 |
Nova Group | 30,47 | 29,05 | 28,66 | 27,09 | 26,34 |
FTV Prima | 21,00 | 22,66 | 23,85 | 24,78 | 25,17 |
TV Barrandov | 8,66 | 7,01 | 6,27 | 5,53 | 3,99 |
Základní cílová skupina 15+, celodennní share. Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere
Česká televize se už čtvrtý rok po sobě stala jedničkou tuzemského televizního trhu. Sledovanost Novy čtvrtým rokem meziročně klesá (v roce 2017 měla přes 30 %), sledovanost Primy čtvrtým rokem meziročně stoupá (v roce 2017 měla 21 %).
Loňské prvenství patří České televizi rovněž za nejsledovanější pořad roku, kterým byla nová vánoční pohádka Jak si nevzít princeznu, v premiéře uvedená na Štědrý večer. Dosud nasbírala přes 3,2 milionu diváků, z toho víc než milion v takzvané odložené sledovanosti, a to souhrnně v televizi nebo na internetu.
Svůj rekord ve sledovanosti loni zaznamenaly Události, hlavní zpravodajský pořad České televize. Průměrně je denně sledoval milion diváků (share 29,42 %), což je nejvíc za posledních 15 let.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
