Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

ČT čeká z hokeje víc než loňských 19 milionů Kč

Zájem tuzemských inzerentů o šampionát v Česku je logicky vyšší než u loňské akce v Bělorusku. Česká televize navíc obchodně zrecykluje postavičky Boba a Bobka.

  • ČTK
  • 21. 04. 2015 11:10
Bob a Bobek jako maskoti hokejového šampionátu 2015

Bob a Bobek jako maskoti hokejového šampionátu 2015

Česká televize v souvislosti s hokejovým mistrovstvím světa, které se od 1. května koná v Praze a Ostravě, očekává vyšší příjmy než u předchozího šampionátu. ČTK to bez dalších informací ohledně struktury reklamních výnosů řekla mluvčí Alžběta Plívová. Při loňském mistrovství, které se konalo v Bělorusku, činily reklamní příjmy ČT zhruba 19 milionů Kč.

Vyšší zájem u nadcházejícího turnaje, který po více než deseti letech zavítá do Česka, očekává i prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. Kromě místa konání se podle něj může projevit absence jiných velkých sportovních akcí v letošním roce.

S mistrovstvím se podle Brabce obecně snaží spojit firmy a produkty, které mají blízko k cílové skupině hokejových fanoušků, tedy pivovary, výrobci aut či banky. „Symbióza sportu a reklamy se zdá být nesmrtelnou a dobře za ni, protože díky reklamnímu využití je i hokej atraktivnější,“ uvedl Brabec.

Oficiálním hlavním sponzorem je automobilka Škoda Auto, která dlouhodobě spolupracuje s Mezinárodní federací ledního hokeje (IIHF) i s národními hokejovými federacemi a pořadatelům mistrovství tradičně poskytuje desítky vozů Škoda.

Marketingový ředitel Heinekenu v Česku Petr Havlíček (vlevo) a generální ředitel Heinekenu Erik Hamel teď za značku Krušovice podepsali spolupráci s hokejovou federací do roku 2019

Marketingový ředitel Heinekenu v Česku Petr Havlíček (vlevo) a generální ředitel Heinekenu Erik Hamel teď za značku Krušovice podepsali spolupráci s hokejovou federací do roku 2019

Mezi dalšími sponzory se objevují například Pivovar Krušovice ze skupiny Heineken (ten se zmíněnou hokejovou federací právě podepsal smlouvu o partnerství na šampionáty až do roku 2019, právě za značku Krušovice), Henkel, Raiffeisenbank, Nike nebo Zepter. K oficiálním sponzorům mistrovství patří Benzina, ČEZ, Fortuna, Coca Cola, McDonald’s či Orion. Z obchodních řetězců je oficiálním partnerem šampionátu Kaufland.

Králíci z kouzelnického klobouku Bob a Bobek dostali oděv od výtvarníka Alexe Dowise

Králíci z kouzelnického klobouku Bob a Bobek dostali oděv od výtvarníka Alexe Dowise

Česká televize, která bude hokejový turnaj přenášet a je majitelem práv k postavičkám Boba a Bobka, tedy maskotům mistrovství. „Předpokládáme i zvýšenou poptávku po animovaném seriálu jako takovém. Už dnes znají tyto postavičky například diváci ve Švédsku, Francii, Maďarsku, Finsku, Slovinsku a v dalších zemích,“ poznamenala Plívová. Pro Českou televizi jako majitele práv postaviček podle Brabce volba nemohla dopadnout lépe, neboť animovaný seriál je známý v Evropě i za mořem.